رنگ های قهوه ای رو پوست خطر آفرین می شوند!

jalalvand
معمولا کک و مک‌ها و لک‌های پوستی چندان نگران کننده نیستند و بیشتر، خال‌های پوستی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، با این حال اگر هر ضایعه پوستی دچار تغییراتی شود باید آن را جدی گرفت.

اگر خال‌ها یا هر ضایعه پوستی دیگری شبیه به لکه های رنگی، در طی زمان کوتاه دچار تغییر شود و تغییر به وجود آمده در اندازه و رنگ ضایعه باشد باید آن را جدی گرفت. چنانچه خال یا ضایعه پوستی خارش پیدا کند یا زخم شود، این مسئله باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

 گاهی اطراف جای سوختگی‌ها دچار زخم می‌شوند که برای بررسی این نوع زخم نیز باید به پزشک مراجعه کرد. گاهی اوقات لک‌ها در اثر افزایش سن روی پوست ایجاد می‌شوند که نتیجه آفتاب‌ سوختگی طولانی مدت از کودکی تا بزرگ‌سالی است.

این نوع لک‌هایی که در اثر افزایش سن ایجاد می‌شوند انوع مختلفی دارند که باید توسط پزشک متخصص پوست و مو بررسی شوند و در برخی موارد بنا بر نظر پزشک متخصص پوست و مو باید از این نوع لک‌ها نمونه برداری انجام شود و بعد از اینکه پزشک از نوع لک ،خوش خیم بودن آن مطمئن شد، می‌تواند اقدام به برداشتن این نوع لک‌ها با استفاده از شیوه‌های مختلف کند.

گاهی اوقات روی پوست ضایعه‌های قرمز رنگی ایجاد می‌شود که خیلی از افراد آن را با لک یا خال ساده  اشتباه می‌گیرند در حالی‌که تشخیص نوع ضایعه‌های قرمز بر عهده پزشک متخصص پوست و مو است.

اگر این نوع ضایعه‌های قرمز رنگ گوشتی، دارای برخی تغییرات باشند باید حتما آن‌ها را جدی گرفت برای مثال چنانچه اطراف این نوع ضایعه‌های گوشتی قرمز رنگ ، حالت برجستگی‌های مرواریدی شکل پیدا کند باید حتما به آن توجه وی‍ژه کرد.

معمولا این نوع ضایعه‌ها باید نمونه برداری شوند ولی گاهی بدون نمونه‌برداری برداشته می‌شوند که این مسئله می‌تواند در برخی موارد مشکلات بسیار جدی را برای فرد به وجود بیاورد.

خال‌ها و ضایعه‌های پوستی باید مورد توجه افراد قرار بگیرند و ضمن مراجعه به پزشک توسط شخص هر چند وقت یک‌بار عکس‌برداری شوند تا صورت ایجاد تغییرات، سریعا به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه شود، انجام این کار به وی‍ژه برای خال‌ها یا ضایعه‌هایی که در پشت کمر وجود دارند ضروری است.

منبع: مجله پزشک شهر

لینک مرتبط: آیا کک و مک درمان شدنی است ؟

چگونه می توان کک و مک های صورت را از بین برد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ