داروهای دردسرساز!

jalalvand
یبوست واقعا مصیبتی است که هر کس ممکن است حداقل یک بار به آن دچار شود. اما اگر تغذیه مناسب سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید مورد دیگری هم ممکن است شما را درگیر یبوست کند و آن چیزی جز داروها نیست!

مصرف دارو در برخی بیماری‌ها اجتناب‌ناپذیر است و فرد نمی‌تواند با توجه به شرایطی که دارد مصرف دارو را کنار بگذارد. برخی داروها می‌تواند باعث ابتلا به یبوست شود.

 برای مثال داروهایی که برای فشارخون و اعصاب مصرف می‌شوند، می‌توانند در افراد یبوست را به وجود بیاورند. داروهای ضدصرع و ضدپارکینسون نیز در این گروه قرار می‌گیرند و فرد را مستعد ابتلا به یبوست می‌کنند.

سرطان دارم؟

بسیاری از افرادی که به یبوست‌های طولانی مدت مبتلا هستند تصور می‌کنند که به سرطان روده مبتلا شده‌اند در حالی‌که یبوست به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای ابتلا به سرطان روده باشد.

ولی با این حال همه افرادی که به یبوست مبتلا هستند. باید حتما توسط پزشک متخصص گوارش بررسی شوند تا علت یبوست دقیقا مشخص شود و درمان متناسب با علت برای بیمار انجام شود.

اگر فرد علاوه بر یبوست علائم هشدار دهنده نیز داشته باشد باید این مسئله را جدی بگیرد برای مثال خونریزی از روده و خون مخفی در مدفوع(از طریق آزمایش مشخص می‌شود.) علائمی هستند که باید جدی گرفته شوند.

اگر انسداد در روده وجود داشته باشد می‌تواند علائمی چون حالت تهوع، استفراغ، دل پیچه ، کاهش قطر مدفوع و کاهش وزن را به همراه یبوست در پی داشته باشد، به همین دلیل این علائم باید جدی گرفته شوند. به خصوص در شرایطی که سن بیمار بالای 50 سال باشد و سابقه قبلی یبوست نیز نداشته باشد.

منبع: همشهری تندرستی

لینک مرتبط: نوشیدنی فوق‌العاده ساده برای درمان یبوست

روش های ساده برای پیشگیری از یبوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ