تشخیص اوتیسم با تست چشم

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به سایر افراد، به جزئیات اشیاء و تصاویر و فیلم‌ها بیشتر توجه می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسم نسبت به سایر افراد، به جزئیات اشیاء و تصاویر و فیلم‌ها بیشتر توجه می‌کنند. محققان می‌گویند این تست، گویای نشانه‌ای عینی‌تر از این سندروم است که در حال حاضر با استفاده از روش‌های ذهنی مانند گزارش‌های والدین، مصاحبه‌ها و مشاهدات پزشکان شناخته می‌شود.
هرچه زودتر بیماری اوتیسم کودک تشخیص داده شود، سریع‌تر می‌توان روش‌های درمانی مناسب را روی او پیاده کرد. از مهم‌ترین علائم این بیماری می‌توان به وجود مشکلاتی در تعامل اجتماعی، اختلال در مهارت‌های ارتباطی و الگوهای رفتاری و فکری غیرعادی اشاره کرد که ممکن است خفیف بوده یا شدیدا فرد را از کار بیاندازد.
یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: فقدان روش‌های عینی برای شناسایی کودکانی که اوتیسم دارند می تواند سد مهمی برای تشخیص زودهنگام این بیماری باشد. دنبال کردن حرکت چشم از دور را می‌توان به راحتی روی بچه‌ها اعمال کرد و تحقیقات ما نشان می‌دهد که این کار پتانسیل فوق العاده‌ای برای افزایش شناسایی این بیماری داشته و از آنجایی که روشی عینی محسوب می‌شود، می‌تواند پذیرش این بیماری را از سوی والدین افزایش دهد و در نتیجه بچه‌ها سریع‌تر درمان شوند. از طرفی با از بین رفتن کمک‌های ذهنی مانند مشاهدات پزشکان، والدین راحت‌تر این قضیه را می‌پذیرند.
تحقیقات انجام شده بر روی بچه‌های دو ماهه تا بچه‌هایی که بعدا مشخص می‌شود که اوتیسم دارند نشان می‌دهد که تمایل کمتری برای مشاهده و توجه به نگاه دیگران قائل هستند. از طرفی سایر تحقیقات نشانه‌های آغازین این بیماری را علائمی مانند تماس چشمی کم، کم توجهی به والدین و کم شدن علائم اجتماعی می‌داند.
منبع: thehealthsite

سزارین خطر ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش می‌دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ