آنتی‌بیوتیک سمی است که درمان موقتی می‌کند!

faateme1366
دانشیار و مسئول پزشکی دانشجویان پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: آنتی‌بیوتیک سمی است که بیماری را به صورت موقت درمان می‌کند.

یزدان میرزانژاد در دیدار با پزشکان متخصص بیماری‌های عفونی که ظهر امروز در دانشکده پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: امروزه مصرف آنتی‌بیوتیک و پروبیتویک در کشور آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مصرف بالای پروبیوتیک‌ها به همان میزان که برای درمان مفید است بیماری‌ها و معضلات دیگری را به همراه دارد.

دانشیار و مسئول پزشکی دانشجویان پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف پروبیوتیک‌ها افزایش یافته است به پزشکان و مردم توصیه می‌شود تجویز و مصرف این مواد دارویی را در مواقع لازم و اضطراری استفاده کنند.

میرزانژاد بیان کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک و پروبیوتیک تأثیرگذار بر باکتری‌ها و سیستم بدن است.

این مسئول به نشانه‌های بدن فرد سالم اشاره و عنوان کرد: وجود حالت نرمال و طبیعی در بدن فرد بستگی به جامعه میکروبی شخص دارد و در فرد سالم نیز آلرژی نسبت به عوامل محیطی کمتر و بهبود زخم‌ها سریع‌تر است.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه باکتری‌ها تعیین‌کننده وضعیت سیستم ایمنی بدن انسان است، یادآور شد: اگر سلول‌های میکروبی فرد دست‌خوش تغییر و تحولات شود این سلول‌ها سالم نخواهد بود؛ به عبارتی آنتی‌بیوتیک سمی است که بیماری را به صورت موقت درمان می‌کند.

میرزانژاد تصریح کرد: تجویز آنتی‌بیوتیک در 30 سال نخست زندگی فرد دارای اهمیت و تأثیرگذار بوده و دنیای انسان وابسته به دنیای کودکان است؛ باید از تجویز آنتی‌بیوتیک به حیوانات و مردم جلوگیری کنیم.

وی مطرح کرد: از مجموع 23 هزار ژن موجود در بدن انسان یک میلیون تعداد آن به باکتری‌ها تعلق دارد و 95 درصد باکتری‌ها نیز در روده است.

دانشیار و مسئول پزشکی دانشجویان پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا ادامه داد: تغییر دیدگاه نسبت به میکروب‌ها از مقوله‌های قابل توجه است چراکه این باکتری‌ها و میکروب‌ها در درون به انسان حیات می‌بخشد.

میرزانژاد به مهمترین ویژگی پروبیوتیک پرداخت و افزود: دارا بودن بهترین دز و مصرف در کوتاه‌مدت از برجسته‌ترین ویژگی آنتی‌بیوتیک مناسب است.

منبع: فارس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ