با این غذاها کل بدن‌تان را سم‌زدایی کنید

مهرناز زاوه
عصاره‌ی انار حاوی پونیکالاگین است: آنتی اکسیدانی که باعث افزایش خاصیت سم‌زدایی بدن شده و می‌تواند از وقوع سرطان روده پیشگیری کند.

آیا حاضرید سیستم گوارش خود را در یک برنامه‌ی سه روزه پاکسازی کنید؟ پس بهتر است از ترکیبات زیر در بخشی از رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.
زغال اخته‌
این میوه خوشمزه سرشار از آنتوسیانین است؛ آنتی اکسیدانی بسیار قوی که به بدن کمک می‌کند مواد زائد را از آن دفع کند.
زنجبیل
این ادویه برای شما بسیار لازم است؛ چرا که ادویه‌ای مقوی بوده که جریان خونتان را تقویت می‌کند.
لیمو
با مزه‌ای ترش و عالی، دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی به نام لیمونوئید است که آنزیم‌های سم‌زدای بدن را فعال می‌کند.
انبه
تنها یک فنجان مانگوی تکه شده حدود سه‌چهارمِ ویتامین C مورد نیاز روزانه‌ی شما را تأمین می‌کند. از طرفی این میوه حاوی فیبر است که تأثیر زیادی بر روی هاضمه‌تان دارد.
پرتقال
یک عدد پرتقال حاوی بیش از ۱۰۰ درصد ویتامین C مورد نیازتان است. به مانند لیمو، پرتقال هم لیمونوئید دارد که به فعال کردن فرآیند سمزدایی بدن کمک می‌کند.
جعفری
برای هضم راحت غذا، کمی جعفری به غذایتان اضافه کنید. این گیاه باعث افزایش دفع سموم از ادرار می‌شود.
پونه
پونه سوای آنکه تمیزکننده‌ی تنفسی محسوب می‌شود، آن را کاهنده‌ی اشتها و ماده‌ای ضدمیکروب هم می‌شناسند که میکروب‌های موجود در غذا را از بین برده و احساس اشباع بودن به شما خواهد داد.
انار
عصاره‌ی انار حاوی پونیکالاگین است: آنتی اکسیدانی که باعث افزایش خاصیت سم‌زدایی بدن شده و می‌تواند از وقوع سرطان روده پیشگیری کند.
آویشن
سوای آنکه آن را گیاه خوشمزه‌ای می‌دانند، در خنثی‌سازی سیستم گوارش از میکروب‌های مخفی از جمله E.coli و استافیلوکوکوس که می‌تواند به بیماری حادی بیانجامد تأثیر زیادی دارد.
منبع: medicinenet

چگونه بدن‌مان را با تخم کتان سم‌زدایی کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ