همیشه سردتان است؟! این 12 دلیل پزشکی را بدانید!

faateme1366
اگر شما هم جز افرادی هستید که همیشه احساس سرما می کنید در ادامه با ما باشید تا به 12 دلیل پزشکی این سرمایی بودن اشاره کنیم.

کمبود آهن 

آلسا توچی متخصص تغذیه می گوید : اگر دست ها و پاهای شما همیشه سرد است، ممکن است فقر آهن داشته باشید. سلول های قرمز خون نیاز به آهن برای حمل اکسیژن به خون دارند، و سطح پایین آهن می تواند به گردش خون شما آسیب برساند.

به گفته او، شایعترین حالت سردی در دست ها و پاها است، زیرا بدن هوشمند است، بنابراین خون را به اندام های حیاتی مانند قلب و مغز انتقال می دهد.

گوشت یکی از غنی ترین منبع غذایی آهن است. سبزی های برگ دار و حبوبات نیز منابع خوبی در این رابطه هستند.

کمبود ویتامینB12

آندرا موس متخصص تغذیه در این باره می گوید: مردم ممکن است تصور کنند که مصرف ویتامین B12 آهن کافی به بدنشان نمی رساند .

او اضافه می کند: کمبود ویتامین B12 می تواند باعث سردی، بی حسی و انرژی کم شود، بیشتر غذاهایی که ویتامین B12 غنی دارند از محصولات حیوانی هستند، بنابراین گیاهخواران به اندازه کافی این ویتامین را در بدنشان ندارند. ویتامین B12 در تخم مرغ، ماست و پنیر یافت می شود. گیاهخواران می توانند از مخمر پودر ذرت بو داده یا سیب زمینی پخته شده روی غذاهایشان استفاده کنند.

مشکل تیروئید

مارگاریتا رور متخصص طب داخلی در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک می گوید: هنگامی که بدن شما هورمون تیروئید کافی تولید نمی کند تا متابولیسم بدنتان تنظیم شود، شما در تمام طول روز و شب احساس سرما می کنید.

او ادامه می دهد: اگر شما به خاطر این هورمون دچار ریزش مو یا یوبوست شده اید حتما به پزشک مراجعه کنید تا برای اندازه گیری تیروئیدتان آزمایش خون تجویز کند.

کمبود وزن

اگر شما کمبود وزن داشته باشید به دو دلیل احساس سرما می کنید.

اول اینکه چربی به عنوان یک عایق عمل می کند، بنابراین در صورت نداشتن چربی شما نمی توانید گرمای بدنتان را به خوبی حفظ کنید و دوم اینکه بدن شما هوشمند است و اگر شما در بدنتان کمبود انرژی داشته باشید از آن انرژی استفاده نمی کندبنابراین بدنتان رو به سردی می رود.

اگر شما در حال تلاش برای اضافه کردن وزن هستید، از غذاهای پرکالری با چربی های خوب، مانند کره جوز هندی، ماست پر چرب یونانی، و میوه های خشک استفاده کنید.

از خواب پریدن

اگر چه تحقیقات در مورد خواب و احساس سرما با هم انجام می شود ، خستگی مزمن می تواند سرعت سوخت و ساز بدنتان را کاهش دهد، و همین امر باعث می شود شما در طول روز احساس سرما کنید. به علاوه، دمای بدن شما در طول شب نوسان دارد، اگر شما بیش از حد معمول در این شرایط قرار بگیرید، درجه حرارت مرکزی بدن شما ممکن است در همان زمان که خواب هستید افت کند.

کمبود آب بدن

زمانیکه بدن شما آب کافی نداشته باشد، گردش خون به خوبی انجام نمی شود.همچنین آب حرارت را نگه می دارد، به این معنی که کمبود آب بدن می تواند بدن شما را از مزایای حفظ حرارت بدن با H2O دور کند. توصیه می شود برای هیدراته نگه داشتن خود، به اندازه نیم وزن خود در اونس آب بنوشید. به عنوان مثال، اگر وزن شما 150 پوند است، سعی کنید 75 اونس آب در طول روز مصرف کنید.

نشانه های دیابت

افراد دیابتی می توانند به نوروپاتی محیطی مبتلا شوند، این حالت به علت اختلال در اعصاب بوجود می آید و عواملی مانند سرما، درد، یا احساس گرما بدون دلیل داشته باشد.

روهر می گوید: ممکن است این حالت فیزیکی نباشد، اما احساس سرد بودن را داشته باشند، این حالت به علت خطا در رساندن پیام به مغز است.

نخوردن چربی به اندازه کافی

چربی کمک می کند تا ما احساس رضایت و گرما کنیم . رژیم های کم چرب که جایگزین غذاهای سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه با غذاهای خنک کننده مانند میوه ها و نوشیدنی های خنک باعث ایجاد سرما در بدن می شود.

این سرما نشانه ی دیگری است که شما چربی های سالم کافی در بدن ندارید.

پدیده رینود

درصد کمی از افراد مبتلا به رینود هستند و عوارضی که این حالت دارد شامل اسپاسم در رگ های دست ها، پاها و صورت است.

و این اسپاسم ها موجب سرما در همان مناطق می شود.

گردش خون ضعیف

اگر اندام شما سرد هستند و طبق پیگیری هایی که انجام داده اید بیماری خاصی ندارید، به طور حتم گردش خون شما ضعیف است. در چنین مواردی توصیه می شود ورزش منظم و طب سوزنی به شما توصیه می شود. همانطور که در مطالب بالا گفته شد گردش خون ضعیف باعث سرما در عضلات می شود.

داشتن عضلات کم

عضلات در بدن تولید گرما می کنند و همچنین گرمای بدن را نگه می دارند. بنابراین در صورتی که شما فاقد عضلات کافی باشید گرمای طبیعی بدنتان از بین خواهد رفت.

جنسیت مونث بودن

حرارت بدن خانم ها در حدود 0.4 درجه فارنهایت گرمتر از درجه حرارت آقایان است، دست هایشان تقریبا 3 درجه سردتر از بقیه قسمت های بدنشان است، این موضوع در دانشگاه یوتا مورد مطالعه قرار گرفته است. البته این مقدار تفاوت زیاد نیست و به چشم نمی آید اما دلیلی برای احساس سرمای خانم ها می باشد.

منبع: اصفهان امروز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ