بیش از 60 درصد تهرانی ها فعالیت فیزیکی ندارند

a.mahammadi
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بیش از 60 درصد تهرانی ها و 40 درصد کل کشور فعالیت فیزیکی ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دکتر محمد باقر لاریجانی در بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: باتوجه به بیش از 60 درصد تهرانی ها فعالیت فیزیکی ندارنداینکه الگوی زندگی و فعالیت های جامعه به شکل غلطی تغییر یافته است به نظر می رسد سریعتر باید درباره مشکل اضافه وزن و کم تحرکی راهکاری مناسب یافت.
وی افزود: به این منظور سندی در وزرات بهداشت در قالب یک بسته به منظور بررسی وضع زندگی مردم ایران در حال تدوین و نهایی شدن است.
لاریجانی با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور ما نسبت به سایر کشورهای منطقه رشد بیشتری داشته است ادامه داد: ‌سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیش از 25 درصد مرگ و میرهای قبل از 70 سال را می توان با تغییر سبک زندگی و افزایش تحرک پیشگیری کرد به نظر می رسد این موضوع در کشور ما ضرورت دارد که هر چه سریعتر آموزش داده شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان افزود: این وزارتخانه در استان های مختلف کشور برنامه هایی در جهت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر همچون دیابت ، فشار خون و چاقی دارد.
وی با بیان اینکه رشته فیزیوتراپی در زمینه پیشگیری از بروز عارضه های اسکلتی و عضلانی می تواند تاثیری مثبت در سلامت جامعه داشته باشد گفت: 20 دپارتمان آموزشی در کشور این رشته را تدریس می کنند و 6 هزار فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور داریم.
لاریجانی افزود:‌ باید به سمتی پیش رویم که این رشته توسعه بیشتری یابد و به عنوان راهکاری برای مقابله با سالمندی جمعیت کشور از آن بهره گرفت.
وی با بیان اینکه با گسترش سالمندی چهره بیماری ها نیز تغییر می کند گفت: ‌این رشته نباید از فناوری های روز دنیا عقب بماند و طرح تحول آموزشی و پزشکی باید به گونه ای طراحی شود که جایگاه این رشته در دانشگاه های کشور ارتقا یابد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد:‌رتبه ایران در تولید مقالات پزشکی 17 تا 21 در جهان است که مقالات مرتبط با این رشته جایگاه بسیار خوبی در این رتبه بندی دارد.
منبع: سلامت نیوز

حافظه بهتر با انجام فعالیت های فیزیکی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ