عضلات شکم‌تان شش تکه نمی‌شود؟ این مربی مشهور دلیلش را به شما می‌گوید

مهرناز زاوه
اگر ورزش می‌کنید، رژیم غذایی مناسبی دارید و در عین حال شکم شش تکه ندارید، پس ممکن است مرتکب یکی از این اشتباهات شده باشید. در ادامه، با توضیحات مارک لانگووسکی، مربی ورزشی مشهور و نویسنده کتاب «باید و نبایدهای غذایی برای داشتن شکم شش تکه» بیشتر آشنا می‌شویم.

اگر ورزش می‌کنید، رژیم غذایی مناسبی دارید و در عین حال شکم شش تکه ندارید، پس ممکن است مرتکب یکی از این اشتباهات شده باشید. در ادامه، با توضیحات مارک لانگووسکی، مربی ورزشی مشهور و نویسنده کتاب «باید و نبایدهای غذایی برای داشتن شکم شش تکه» بیشتر آشنا می‌شویم.
خیلی‌ها شکم شش تکه دارند. این یک حقیقت است. اگر گاهی اوقات ورزش کنید و حداقل یک بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید، شانس این را دارید که شکم‌تان را شش تکه کنید. مشکل این جا است که عضلات شکم تحت یک لایه چربی پنهان قرار دارند.
شاید تمام سعی‌تان را می‌کنید، اما از شر چربی شکم خلاص نمی‌شوید و از خود می‌پرسید چه راهی دارید؟  مارک لانگووسکی پاسخ این سوال را به شما می‌دهد. او تضمین می‌کند که اگر درست غذا بخورید، ورزش کنید و مرتکب اشتباهات زیر نشوید، به داشتن یک شکم شش تکه نزدیک خواهید شد. در ادامه، شش دلیل مطرح می‌شود که شما را از داشتن شکم شش تکه محروم می‌کند. به توصیه‌های لانگووسکی دقت کنید تا در اسرع وقت نتیجه بگیرید. همچنین بهتر است از یک برنامه کاهش وزن پیروی کنید.
در انجام تمرینات قلبی عروقی زیاده‌روی می‌کنید
داستان واقعی: من مجموعا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در هفته به انجام تمرینات کاردیو می‌پردازم. بله، درست شنیدید؛ در هفته! من این کار را به دو دلیل انجام می‌دهم: اول اینکه وقت کافی ندارم. چون در هفته به ۴۰ تا ۴۵ مشتری تمرین می‌دهم. به علاوه، اداره کل شرکت را بر عهده دارم. دوم اینکه تمرینات قلبی عروقی باعث می‌شوند که میل زیادی به خوردن غذاهای نامناسب داشته باشم! وقتی برای شرکت در یک مسابقه تمرین می‌کنم یا زمانی که در تابستان می‌دوم، احساس می‌کنم تمام روز گرسنه‌ام.
توصیه من این است که در هفته بیش از ۳۰ دقیقه تمرین کاردیو انجام ندهید. این تمرینات ۳۰ دقیقه ای در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌گیرند و کمک می‌کنند که بدن شما در حالت چربی‌سوزی قرار بگیرد، بدون آنکه نیازی به دویدن روی تردمیل داشته باشید.
به اندازه کافی تمرینات قدرتی انجام نمی‌دهید
فرض می‌کنیم که لاغر هستید و کماکان شکم شش تکه ندارید، یا اینکه ۱۰ کیلو اضافه وزن دارید، اما هیچ عضله‌ای در خود احساس نمی‌کنید. خب، عضلات تا زمانی که رشد نکنند، نمایان نمی‌شوند. برای داشتن یک اندام مناسب باید سخت کار کنید. توصیه می‌شود در هفته ۲ تا ۳ جلسه تمرینات قدرتی و مقاومتی انجام دهید.
این تمرینات تمام عضلات اصلی شما را درگیر می‌کنند؛ همچنین کل بدن را مورد هدف قرار می‌دهند. با تقویت بافت عضلانی، می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید، حتی در حالی که استراحت می‌کنید. هر نیم کیلو چربی که با عضله جایگزین می‌شود، باعث سوزاندن ۴۰ کالری می‌شود.
لبنیات زیاد مصرف می‌کنید
پنیر خوشمزه است و کلسیم زیادی دارد. ما برای تقویت استخوان‌هایمان به کلسیم نیاز داریم! اما آیا در هر وعده غذایی باید پنیر بخوریم؟ به هیچ وجه! اگر صبح شیر بخورید، برای کل روز تامین خواهید شد. اما بیشتر افراد برای صبحانه، ناهار و حتی شام خود لبنیات مصرف می‌کنند. این امر می‌تواند باعث ایجاد التهاب و نفخ شود. همچنین شما را در معرض اضافه وزن و افزایش چربی‌های شکم قرار می‌دهد.
گلوتن زیادی در رژیم غذایی خود دارید
گلوتن نوعی پروتئین است که در محصولات سبوس‌دار یافت می‌شود. این پروتئین در نان، پاستا، غلات و کوکی نیز یافت می‌شود. گلوتن بی‌ضرر است اما باعث التهاب در بدن می‌شود. کافی است چند هفته گلوتن مصرف نکنید تا ببینید چقدر احساس بهتری دارید. من تضمین می‌کنم که اگر از مصرف گلوتن در یک دوره کوتاه مدت خودداری کنید، وزن کم خواهید کرد!
تمرینات اصلی خود را اشتباه انجام می‌دهید
آیا شما هنوز هم دراز نشست انجام می‌دهید؟ بس کنید! با این کار بیشتر به خود آسیب می‌زنید. دراز نشست فشار زیادی به دیسک‌های تحتانی کمر وارد می‌کند و تنها بخش کوچکی از شکم را درگیر می‌نماید. بهتر است به جای دراز نشست به انجام پلانک از جلو و پهلو بپردازید. این حرکات عضلات شکم را بیشتر درگیر می‌کنند، به علاوه ستون فقرات شما را سالم نگه می‌دارند.
خواب کافی ندارید
نداشتن خواب کافی قاتل یک شکم شش تکه است! داشتن خواب کافی برای ترمیم عضلات ضروری است. نداشتن خواب کافی به عنوان اصلی‌ترین دلیل استرس شناخته می‌شود. وقتی بدن تحت فشار قرار می‌گیرد، کورتیزول ترشح می‌کند که همان هورمون استرس است. بنابراین، بهتر است روزانه ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.
منبع: eatthis

تمرینات کاربردی برای رفع سلولیت باسن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ