چطور با روغن زیتون موهایی زیبا داشته باشیم؟

پانته آ توتونپیان
حتما شما هم از فواید روغن زیتون زیاد شنیده‌اید و از این روغن در غذاها و سالادهای خود استفاده می‌کنید، روغن زیتون در صنایع زیبایی هم کاربرد زیادی دارد و بسیاری از محصولات زیبایی از صابون و شامپو گرفته تا حالت‌دهنده‌های موها حاوی این محصول هستند

چگونه روغن زیتون موهای شما را نرم و لطیف می‌کند؟
هیچ می‌دانستید روغن زیتون از قدیم برای زیبایی و سلامت موها به کار می‌رفته است. این روغن طبیعی رطوبت موها را افزایش می‌دهد و مانع وز شدن موها می‌شود و در بهبود موخوره موثر است، همچنین یک درمان‌کننده خوب برای از بین رفتن شوره سر است.

آب‌رسانی موها
شما می‌توانید با 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم‌مرغ یک ماسک مرطوب‌کننده برای موها‌یتان بسازید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و روی پوست کف سر بمالید و به آرامی حدود 5 دقیقه پوست کف‌سر را با این مواد ماساژ دهید، سپس موها و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد.

یک نرم کننده واقعی
اگر موهای شما زبر و خشن است 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به عنوان یک ماسک آرام‌بخش برای موهای‌تان استفاده کنید، عسل به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی موها و پوست شما را نرم می‌کند. وقتی این مخلوط را به موها و پوست کف‌سرتان زدید، موها را با یک کلاه پلاستیکی حدود 30 دقیقه بپوشانید و سپس موها را بشویید.

اگر موهای‌تان وز دارد…
یک راه‌حل خوب برای کاهش وز موها استفاده روغن ولرم برای موهاست. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس ظرف این روغن‌ها را درون یک ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا روغن‌ها به مرور گرم شوند. دقت کنید که لازم نیست روغن‌ها داغ شوند. موها و پوست کف‌سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و سپس با یک حوله موها و سرتان را بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. این درمان موهای شما را نرم و براق می‌کند و وز موها را کاهش می‌دهد.

یک نرم‌کننده قوی
بهتر است ماهی یک‌بار از نرم‌کننده و حالت‌دهنده قوی برای براق کردن موهای‌تان استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و 2 قاشق غذاخوری شیرخشک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی موهای مرطوب و نم‌دار ماساژ دهید و با یک کلاه‌پلاستیکی سر را بپوشانید. بهتر است روی کلاه پلاستیکی را با یک حوله گرم نیز بپوشانید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. 

حالت‌دهنده مو
نصف فنجان روغن زیتون را داخل ماکروویو بگذارید و حدود 20 ثانیه به آن حرارت دهید تا روغن گرم شود، یک حوله را روی شانه‌هایتان قرار دهید تا لباس‌هایتان کثیف نشود. اکنون مقدار کمی از روغن زیتون را در کف دست‌تان قرار دهید و سپس روی موهای‌تان ماساژ دهید. اگر پوست کف‌سر شما خشک است، مقدار کمی از این روغن را روی کف‌سر نیز ماساژ دهید، اگر موهایی چرب دارید،‌ این روغن گرم را فقط به موهای‌تان بمالید و سعی کنید روغن را تا یک سانتی‌ پوست کف‌سر به موها بمالید و به مرور تمام این روغن را به موها‌ی‌تان بمالید، سپس موها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید تا روغن زیتون موهای شما را درمان کند،‌ سپس با شامپو موهای‌تان را بشویید و مثل همیشه از نرم‌کننده‌تان نیز استفاده کنید و بعد از حمام می‌بینید که موهای شما چقدر بهتر حالت می‌گیرند و نرم و درخشان هستند. جالب است بدانید که اگر این روغن زیتون گرم را به خوبی روی پوست کف‌سر ماساژ دهید،‌ این ماساژ با روغن باعث می‌شود که جریان خود پوست کف سر بسیار بهتر شود و در نتیجه موها بهتر و زودتر رشد کند.

منبع: مجله ی سیب سبز

روغن زیتون فقط برای غذا نیست!

روغن زیتون، اکسیر جوانی است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ