ساخت گلبول سفید با اسفناج!

mahdie.mohtashami
همه مهمترین خاصیت اسفناج را تامین آهن بدن واز بین بردن کم خونی می دانند اما یک خاصیت بسیار مهم آن افزایش گلبول های سفید و ایمنی بدن است.

اسفناج این گیاه فوق العاده جز سالم ترین خوراکی های گیاهی است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. افزایش سیستم ایمنی بدن به این مفهوم است که تعداد گلبول های سفید که از ما در برابر بیماری ها حمایت می کنند افزایش می یابد. با افزایش گلبول های سفید و در پی آن افزایش سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا بیماری هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و… در امان ماند. در این مقاله خواص اسفناج این گیاه شگفت انگیز را به شما معرفی می کنیم.

خواص اسفناج برای کاهش وزن

برگ‌های این سبزی به درد کاهش وزن می‌خورند چرا که کالری و چربی بسیار کمی دارد. این گیاه خوراکی بسیار مغذی است و دارای نوعی فیبر غذایی محلول است. این نوع فیبر به هضم غذا کمک می‌کند، از یبوست جلوگیری می‌کند، قند خون پایین را نگه می‌دارد و جلوی پرخوری را می‌گیرد. بنابراین، این سبزی برگ‌دار اغلب به کسانی که رژیم لاغری می‌گیرند توصیه می‌شود، زیرا وقتی رژیم دارید مهم است که از غذا خوردن مداوم پرهیز کنید.

خاصیت ضد سرطانی

این سبزی سرشار از فلانوئیدهاست نوعی مواد مغذی گیاهی که خواص ضد سرطان دارند. بنابراین، ثابت شده‌است که در کم کردن سرعت تقسیم سلولیِ سلو‌ل‌های سرطانی پوست و معده در انسان موثر است. علاوه بر این، ثابت شده‌است که اسفناج در حفاظت از بدن در برابر وقوع سرطان پروستات موثر است.

افزایش تولید گلبول های سفید

ویتامین A موجود در اسفناج به محافظت از نقاط ورود به بدن انسان، مانند غشاهای مخاطی، تنفسی، ادراری و دستگاه رودگانی و تقویت آنها کمک می‌‌کند، علاوه بر این‌که یک جزء کلیدی ازلنفوسیت‌ها (گلبول‌های سفید خون) است که با عفونت مبارزه می‌کنند. یک فنجان اسفناج به میزان ۳۳۷ درصد از میزان توصیه‌ی شده‌ی روزانه از ویتامین A را برای‌تان فراهم می‌کند.

جلوگیری از کم خونی

مصرف منظم اسفناج می‌تواند از کم‌خونی جلوگیری کند چرا که یک منبع عالی از آهن است. این ماده‌ی معدنی به ویژه برای زنانی که عادت ماهانه دارند و کودکان و نوجوانان در حال رشد مهم است. علاوه بر این، اسفناج بسیار بهتر از گوشت قرمز است چرا که هم کالری بسیار کم‌تری دارد و هم کلسترول و چربی ندارد. آهن برای تولید انرژی مورد نیاز بدن مفید است چرا که بخشی از هموگلوبین است که به همه‌ی سلول‌های بدن اکسیژن می‌رساند.

خواص اسفناج برای پوست

پوست بزرگ‌ترین و حساس‌ترین ارگان بدن ما است. همه‌ی ما علاقه‌ی زیادی به داشتن پوست سالم و درخشان داریم چرا که تا حد زیادی ظاهر ما را بهتر می‌کند. بنابراین، حتی پوست ما هم نیاز به مواد مغذی خاصی برای حفظ سلامت خود دارد. سبزیجات برگ سبز برای پوست عالی هستند و اسفناج هم از این قاعده مستثنا نیست. اسفناج که سرشار است از ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K و همچنین مواد معدنی حیاتی، نقش مهمی در مراقبت از پوست ایفا می‌کند. در ادامه مزایایی را می‌بینید که اسفناج برای پوست دارد.

خوراکی هایی که به ساخت گلبول های سفید کمک می کنند

سیر

به گزارش الو دکتر سیر در رژیم غذایی مردم سراسر جهان وجود دارد. سیر یک ماده غذایی قوی و برای سلامتی انسان ضروری است. تمدن‌های اولیه انسانی، ارزش سیر را در درمان عفونت‌ها کشف کرده بودند. این گیاه سحرآمیز در کاهش فشار خون و کاهش فشار شریان‌های بدن موثر است. سیر به دلیل داشتن آلیستین و گوگرد فراوان، در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان موثر عمل می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل نیز از دیگر مواد غذایی شفا بخش است که در دوران بیماری توسط بسیاری از مردم مصرف می‌شود. زنجبیل در درمان بیماری‌های التهابی مانند التهاب گلو موثر است. همچنین در کاهش تهوع نقش به سزایی دارد. بر طبق آخرین تحقیقات زنجبیل به عنوان تسکین‌دهنده درد و پائین آورنده کلسترول خون می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کلم بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. کلم بروکلی حاوی ویتامین‌های C، A و E  و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهاست. کلم بروکلی یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید مصرف کنید. فقط توجه داشته باشید که این ماده غذایی ارزشمند را زیاد نپزید و حرارت ندهید تا ویتامین‌های آن از بین نروند.

تخمه آفتاب گردان

به گزارش الو دکتر تخمه آفتابگردان بسیار مغذی است. فسفر، منیزیم و ویتامین B6 در این دانه خوشمزه وجود دارد. تخمه آفتابگردان منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین E است و یک چهارم فنجان از این دانه، تمام نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می‌کند.

ویتامین E یک انتی‌اکسیدان قوی است که در تنظیم و حفظ سیستم ایمنی بدن ضروری است. آووکادو و سبزیجات با برگ تیره از دیگر منابع مهم این ویتامین هستند.

چای سبز

هم چای سبز و هم چای سیاه، اکسیدان محسوب می‌شوند. اما چای سبز یک اکسیدان بسیار قوی و فوق‌العاده است که عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را بهبود می‌بخشد. چای سبز منبع خوب اسیدآمینه L-theanine است و یک ترکیب ضد باکتری برای سلول‌های بدن انسان محسوب می‌شود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی 2 برابر ویتامین C نسبت به مرکبات است. فلفل قرمز همچنین منبع مهمی از بتاکاروتن است. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، ویتامین C در حفظ سلامتی پوست نیز موثر است. بتاکاروتن نیز برای محافظت از چشم و پوست نقش مهمی دارد.

 تقویت سیستم ایمنی در15 ثانیه

 ۱۵ غذایی که سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کنند

 تقویت‌کننده‌های طبیعی سیستم ایمنی بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ