از این خوراکی های خنگ کننده دوری کنید تا باهوش شوید

faateme1366
همیشه راهکاری برای باهوش شدن را جلوی پایمان قرار می دهند. جالب اینجاست که دوری از یک سری خوراکی ها نیز باعث باهوش شدن ما می شود. در این مطلب از خوراکی های خنگ کننده برای شما صحبت کردیم. با ما همراه باشید تا از همیشه باهوش تر شوید.

بلایی که سرخ کردنی سرتان می آورد

همه بچه ها و اکثر بزرگترها عاشق فست فود هستند ولی بررسی نتایج ۵ ساله محققان انگلیسی روی ۴ هزار کودکی که در 3 سالگی هله هوله و غذاهای آماده و فست‌فود مانند پیتزا و سیب‌زمینی می‌خوردند، نشان داد این کودکان با افت ضریب هوشی مواجه بوده‌اند. براساس این پژوهش، محققان می‌گویند سرخ‌کردنی‌ها می‌توانند برای هوش کودکان مضر باشند و توانایی یادگیری و استدلال را در آنها پایین بیاورند. از نظر محققان، داشتن برنامه غذایی سالم در سنین رشد اهمیت زیادی دارد. هر چند عادت دادن کودکان به مصرف غذاهای سالم کار دشواری است اما با کمی تلاش و ابتکار در آشپزی می‌توان آنها را به خوردن غذاهای مفید عادت داد.

پس بهتر است در جریان باشید که سرخ‌کردنی‌ها می‌توانند برای هوش کودکان مضر باشند و توانایی یادگیری و استدلال را در آنها پایین بیاورند

چربی اشباع را کنار بگذارید

پزشکان توصیه می کنند که دور چربی اشباع را خط بکشید و شاید بخواهید بدانید چرا! اگر رژیم غذایی شما سرشار از چربی های اشباع شده باشد، عملکرد مغزتان کاهش می یابد. نیتجه پژوهش های محققان دانشگاه هاروارد این موضوع را تایید می کند. در این تحقیق پژوهشگران شش هزار خانم را به مدت چهار سال بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند خانم هایی که در رژیم غذایی شان چربی های اشباع شده بیشتری وجود داشت، در آزمون های تست هوش و حافظه ضعیف تر بودند و مغزشان عملکرد پایین تری داشت ولی خانم هایی که در رژیم غذایی شان چربی های تک غیراشباع شده وجود داشت؛ مانند چربی موجود در روغن زیتون و آووکادو، امتیازهای بیشتری را در آزمون های مختلف به دست می آورند.

شاید نیازی به سخت گیری آن چنانی نیز نباشد و نیازی به حذف کامل این مواد غذایی نیست و مقدار کمی از این چربی ها در رژیم غذایی مشکلی ایجاد نمی کند. پس بهتر است نمونه های کم چرب تری از فرآورده های حیوانی مانند پنیر، ماست و شیر را انتخاب کنید و از مصرف گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس هم پرهیز کنید.

برای راهکار این خوراکی ها متخصصان تغذیه توصیه می کنند بهتر است پروتئین مورد نیاز بدنتان را از منابع گیاهی تامین کنید و بیشتر به سراغ مصرف سویا و حبوبات بروید.

بادکنکی پرطرفدار را کنار بگذارید

یکی از محبوب ترین خوراکی های بین تمام سنین آدامس است. آدامس هم جزو خوراکی هایی است که مصرف بالای آن می تواند باعث کندی ذهن ما شود. دانشمندان انگلیسی معتقدند که بسیاری از افراد عادت دارند هنگام درس خواندن یا حتی نگاه کردن به سی دی های آموزشی آدامس بجوند. این جویدن آدامس باعث می شود که تمرکز کامل مغز از روی یادگیری برداشته و مقداری از توجه به سمت جویدن آدامس کشیده شود. به همین خاطر آنها می گویند جویدن آدامس در طول یادگیری با روش های مختلف می تواند تاثیر منفی و مخربی بر حافظه کوتاه مدت افراد داشته باشد. در عوض، داشتن خواب و نوشیدن آب کافی در طول روز در کنار انجام دادن ورزش های مغزی (مانند حل کردن جدول) می تواند تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت و بلندمدت افراد داشته باشد.

لطفا از این سم سفید فاصله بگیرید

بهتر است بدانید که خیلی خوب می شود اگر بتوانید شکر را از برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود حذف کنید، اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به این توصیه عمل کنید، حداقل حواس‌تان باشد در زمان‌هایی که نیاز به تمرکز دارید، مواد غذایی حاوی شکر مصرف نکنید. پیشنهاد می‌کنیم بجای شکر سراغ اسیدهای چرب بروید. پس مواد غذایی حاوی شکر را از وعده‌ی ناهار حذف و در عوض از ماهی یا تخم مرغ استفاده کنید.

واقعا پنیر خنگ کننده است؟

از قدیم مادرها اصرار داشتند که صبحانه پنیر را با گردو بخوریم. خوردن پنیر به تنهایی واقعا باعث کاهش عملکرد مغز می شود زیرا پنیر حالت فشرده تری نسبت به سایر لبنیات از جمله شیر و ماست دارد و از همین رو حجم کلسیم در آن بسیار بالا است وبا خوردن آن ، مقدار زیادی کلسیم وارد بدن می شود که تعادل کلسیم بدن را بر هم می زند. وقتی که کلسیم خون با خوردن پنیر زیاد شود، بدن برای نگه داشتن این نسبت از مغز که منبع فسفر است، فسفر برداشت می کند و همین امر باعث کاهش فسفر مغز می شود، در حالیکه فسفر برای عملکرد مغز ضروری است.

و برای راه حل بهتر است بدانید که همراه پنیر ، گردو بخورید. گردو منبع غنی فسفر است و از همین رو می تواند هنگام استفاده با پنیر، تعادل کلسیم و فسفر را در بدن حفظ کند. البته زیاده روی در مصرف گردو به تنهایی هم می تواند این تعادل را برهم بزند و از همین رو از قدیم هم گفته شده پنیر و گردو هر دو درد هستند و با هم درمان.

نتیجه گیری کلی برای خنگ نشدن

از مصرف غذاهای مضر مانند فست فودها، غذاهای پرچرب، کره، نمک، سوسیس و کالباس، چیپس و سیب زمینی سرخ کرده زیاد اجتناب کنید، به طور مرتب ورزش کنید و فعالیت جسمی داشته باشید و ورزش های ذهنی مانند شطرنج، جدول کلمات متقاطع، سودوکو و … حل کنید.

با خواندن این مطلب دیگر به سراغ قند و شکر نخواهید رفت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ