مقدار شامپوی مناسب برای موها

mousavi
شستشوی موها به حفظ سلامت موها کمک زیادی می کند، در این مورد مقدار شامپویی که به موها می زنید مهم است که معمولا گمان می شود هر چه بیشتر شامپو بزنید بهتر است

تنها ماده‌ای که در حقیقت لازمه یک شامپو است، تمیز‌کننده است. بقیه مواد شامل عطر، نرم‌کننده‌ها، نگهدارنده‌ها و دیگر مواد شیمیایی برای این هستند که وقتی شامپو را روی دست‌تان می‌ریزید حس خوبی داشته باشید، خوب کف کند و موهای شما خوشبو شود. در واقع 90 درصد هر ظرف شامپویی را آب تشکیل می‌دهد. وقتی موی شما مرده باشد، هیچ شامپویی نمی‌تواند آن را زنده کند، پس فرقی نمی‌کند چه مارکی باشد. شرکت‌های تولید‌کننده لوازم بهداشتی آرایشی همیشه سعی دارند مردم را قانع کنند، شامپو‌ها می‌توانند مو را حجیم کنند، تقویت کنند یا به‌طورکل تغییر دهند، اما در واقع هیچ شامپویی نمی‌تواند به‌طور دائمی مو را عوض کند. بهترین کاری که یک شامپو می‌تواند انجام دهد این است که با تاثیرات شیمیایی علائم آسیب‌های واردشده به مو را بپوشاند. همانند خیلی از کالاهای دیگر، بخش عمده‌ای از تبلیغات شامپو را افسانه و حکایت‌های بازاریابی تشکیل می‌دهد. تفاوت زیادی میان شامپوی مخصوص موی فر و شامپوی موی صاف وجود ندارد، هیچ فرقی هم بین شامپوهایی که از داروخانه می‌خرید و شامپوهای گران قیمتی که در آرایشگاه‌ها وجود دارد، نیست. شامپوهایی که در آرایشگاه‌ها مصرف می‌شوند، خاصیت‌شان این است که عطر بیشتر و حس شیک‌تری دارند و قیمت‌شان هم به خاطر اضافه شدن ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی است. هر شامپویی حاوی مقدار کمی از تمیز کننده‌های اصلی است که شدت و قوت آن‌ها متفاوت است.

 

همه ما به داشتن موهای زیبا اهمیت می‌دهیم اما کمتر به جزئیات شست‌وشو دقت میکنیم، موضوعی که میتواند باعث ریزش موهایمان شود. برای این‌که بدانید چطور به بهترین نحو موهایتان را بشویید،این چند نکته مهم را بخوانید.

 

برای موهای با قد متوسط (از چانه تا شانه)، به اندازه یک سکه پانصد تومانی شامپو نیاز است.

 

اگر موهایتان کوتاه‏تر است، به اندازه یک بند انگشت شامپو نیاز دارید.

اگر موهای شما بلندتر است و از شانه‏هایتان هم فراتر رفته، به اندازه نیمی از کف دستتان شامپو نیاز دارید.

 

بهترین نحوه شستوشو این است که میزان مناسب شامپو را روی کف دست بریزید و دست‌هایتان را به هم بمالید تا شامپو کف کند، بعد آن را روی سر بمالید. در همین حال ضمن ماساژ، کف شامپو را در همه نقاط به خوبی منتشر کنید. بهتر است این عمل را 2 تا 4 دقیقه ادامه دهید. تأکید بیشتری روی فرق سر و اطراف آن داشته‌باشید تا نقطهای از نظر دور نماند و همه جا به شامپو آغشته شود. سپس موهایتان را  آب کشی کنید.

 

۸ اشتباه بزرگ در استفاده از نرم‌کننده مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ