بزرگترین اشتباه درمورد کاهش وزن

sahar.d
اگر میخواهید لاغر شوید با یک برنامه نامنظم که هر روز تغییر می کند به نتیجه نمی رسید.

بهترین کار برای رسیدن به تناسب اندام داشتن یک برنامه اصولی منظم است. بسیاری از افرادی که قصد لاغری وکاهش وزن دارند رژیم های غذایی عجیب و غریب را امتحان می کنند. رژیم هایی که نه تنها سبب کاهش وزن نمی شوند بلکه آسیب های جدی به سلامت وارد می کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از بزرگترین اشتباهات در مورد کاهش وزن آشنا کنیم.

بزرگترین اشتباه در برنامه لاغری

بزرگترین اشتباهی که افراد در مورد لاغری مرتکب می شوند، حذف یک وعده ی غذایی و گرسنه ماندن است. برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می شود وزن بدن به دلیل ذخیره سازی چربی افزایش یابد.

اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کرده و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه جات، سبزیجات، حبوبات، گوشتهای کم چرب و ماهی استفاده کنید. سعی کنید چهار یا پنج بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید.

ننوشیدن مقدار کافی آب در طول روز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را کند کرده و ممکن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده ای ضروری برای فعالیتهای متابولیک بدن، از جمله سوزاندن کالری محسوب می شود. خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است. نوشابه ها معمولاً زودتر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین میبرند و دارای کالریهای بی ارزش بوده و باعث می شوند بعد از 30 دقیقه مجدداً احساس گرسنگی نمایید.

همچنین خوردن تنقلات هنگام گرسنگی باعث ایجاد عادتهای غذایی ناسالم می شود.  

 خطرات کاهش وزن سریع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ