مروارید بزرگ بخورید!

atoosamirzavandi
پیاز به علت خواص ضد باکتریایی که دراد می تواند در درمان التهاب ها و ناراحتی های گوش موثر واقع شود. برای این کار می توان از عصاره پیاز این مروارید بزرگ، کمک گرفت.

پیاز یکی از سبزیجات ضروری برای آشپزی است و با خواص فوق العاده ای که دارد حکم یک مروارید را دارد. در این مفاله با خواص بی نظیر پیازاین مروارید بزرگ آشنا خواهید شد.

خواص و فواید پیاز برای بدن

مبارزه با سرطان :

پیازهای قرمز بیش ترین اثربخشی را در از بین بردن سلول های سرطانی سینه و سرطان روده دارند. این پیاز سطح بالایی ازکوارستین و آنتوسیانین دارد که به درمان کمک می کند ، همچنین مشخص شد که افراد با بالاترین میزان مصرف پیاز، کم ترین میزان سرطان را دارند . به عنوان یک معیار پیشگیرانه می توانید پیاز قرمز مصرف کنید.

بهبود سلامت قلب با مصرف پیاز :

فلاونوئید موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند . همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند. کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی – و ضد التهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند . پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت به نفع قلب است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد ) در افراد چاق کمک می کند.
پیاز همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

پایین آوردن قند خون از خواص پیاز :

عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند . این مطالعه روی موش های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم کننده ای داشت . یکی از ترکیبات سولفور در پیاز وکوارستین می تواند اثرات مفیدی روی قند خون داشته باشد. با این حال مشخص شد که پیاز تنها زمانی اثر مثبت را به نمایش می گذارد که همراه با متافورمین ، داروی دیابتی مصرف شود. در مطالعه دیگر، پلی فنول ها ( به خصوص آن هایی که در پیاز هستند) در کنترل گلیسمی نقش دارند.

پیازیک ضدالتهاب قوی

مواد ضدالتهابی متعددی که در پیاز وجود دارد باعث کاهش علایم مربوط به بیماری‌های التهابی مانند درد، تورم و آرتروز می‌شود و بیماری‌های آلرژی مانند آسم و بیماری‌ها احتقانی دستگاه تنفس مانند سرماخوردگی با مصرف پیاز بهتر می‌شود. پیاز و سیر هر دو حاوی موادی هستند که آنزیم‌هایی را که پروستاگلندین‌های التهابی ایجاد می‌کنند را مهار می‌کنند. بنابراین به مقدار زیادی می‌توانند التهاب را کاهش بدهند. اثرات ضدالتهابی پیاز نه تنها به دلیل ویتامین C موجود در آن بلکه به دلیل وجود مواد دیگری به نام ایزوتیوسیانیدها است. در مجموع می‌توانیم بگوییم که فلاونیدهای موجود در پیاز می‌توانند بسیاری از باکتری‌ها را از بین ببرند و خوردن آنها در فصول سرد و هنگام سرماخوردگی بسیار مفید است.

درمان اختلالات گوش از خواص پیاز :

اغلب والدین با پیاز به درمان ناخوشی های گوش می پردازند. آن ها اصرار دارند که عصاره پیاز می تواند برای تسکین گوش درد عالی عمل کند. یک راه برای انجام این کار، گرم کردن پیاز، خارج کردن مقداری از عصاره و ریختن چند قطره در گوش آلوده است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیاز را در فرما در دمای 450 درجه فارنهایت قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند یا تا زمانی که نرم شود. پیاز را بردارید – وقتی سرد شد آن را نصف کرده و شیره آن را داخل کاسه کوچک فشار دهید. وبا قطره چکان پزشکی استفاده کنید و چند قطره از عصاره را در گوش آلوده بریزید.
جایگزینی دیگر این است که بسته های پیاز را روی گوش آلوده قرار دهید. اگرچه این روش درمانی به طور علمی ثابت نشده است، برخی افراد معتقدند که ممکن است کار کنند.
منبع الودکتر

پیاز قرمز کالری کمتری دارد یا سفید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ