این سوپ ها را آقایان مصرف کنند

atoosamirzavandi
سوپ پیش غذایی مناسب درمان سرماخوردگی است که بهتر از آنتی بیوتیک ها عمل می کند.

سوپ پیش غذایی گرم و سبک برای فرار از دست آنفولانزا و سرما خوردگی های پاییزی است. در این مقاله سوپ هایی که آقایان باید مصرف کنند را معرفی کرده ایم.

سوپ مرغ خامه‌ ای

سوپ مرغ یکی از محبوب‌ترین انواع سوپ هاست. اگر از طرفداران پروپاقرص انواع سوپ به خصوص سوپ مرغ هستید، توصیه می‌کنیم که حتما سوپ مرغ خامه‌ای را امتحان کنید. این سوپ خوشمزه با مواد اولیه بسیار ساده که در همه خانه‌ها پیدا می‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان حاضر می‌شود.  برای تهیه سوپ مرغ خامه‌ای که ترکیبی از سوپ مرغ و سوپ خامه است به مرغ، خامه، کره و … نیاز دارید.

سوپ شیر یا سوپ سفید

سوپ شیر یا سوپ سفید یکی از خوشمزه‌ترین انواع سوپ‌ ها و مناسب مهمانی و ضیافت‌هاست. معمولا برای تهیه سوپ شیر از جو، شیر، مرغ پخته و انواع سبزیجات استفاده می‌شود که انتخاب این سبزیجات به سلیقه و ذایقه افراد بستگی دارد اما، معمولا قارچ پایه ثابت این نوع سوپ هاست.
برخی افراد بعد از پخت این سوپ آن را از روی حرارت برداشته و قبل از سرو، یکی دو قاشق خامه نیز به آن اضافه می‌کنند که در این صورت سوپ بسیار خوش‌طعم‌تر و البته پرکالری‌تر خواهد شد. سوپ شیر یا سوپ سفید بسیار خوش‌طعم بوده و گزینه مناسبی برای یک وعده شام سبک یا پیش غذایی شیک برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود.

سوپ قارچ با سس سفید

سوپ قارچ با سس سفید یکی از پیش غذاهای بسیار لذیدی است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن جو است که می‎توان با افزودن مواد مختلف، تنوعی در پخت سوپ ایجاد کرد. سوپ قارچ بسیار مقوی و غذای کاملی است که در فصل سرما بسیار دلچسب است و همانطور که میدانید حضور قارچ در این نوع سوپ باعث شده است که از اهمیت غذایی بالایی برخوردار باشد. قارچ دارای ویتامین‌های B1، B2،PP و D است و هیچ‌گونه مواد قندی در خود ندارند و فاقد چربی است.
به دلیل دیرهضم بودن قارچ، توصیه می‌شود زنان باردار و مادران شیرده از مصرف زیاد قارچ خودداری کنند. افرادی که به کولیت روده یا نقرس مبتلا هستند هم نباید قارچ مصرف کنند، اما به افراد دیابتی، افرادی که یبوست دارند و اشخاصی که چاق هستند توصیه می‌شود این ماده باارزش غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. در ضمن قارچ در رفع خستگی و کم‌حوصلگی موثر و آرام‌بخش است.

سوپ عدس و بلغور ترکی

سوپ عدس و بلغور یکی از سوپ‌های مقوی و سالم ترکی است که در ماه رمضان در وعده افطاری و در فصل سرد به عنوان پیش غذا یا شام سبک مصرف می‌شود. برای تهیه سوپ عدس و بلغور ترکی از عدس، بلغور خردشده، برنج نیم‌دانه، ورمیشل، رب گوجه‌فرنگی و انواع ادویه‌جات استفاده می‌شود. البته برای تهیه این سوپ از هویج و قارچ نیز می‌توان استفاده کرد که این به سلیقه شما بستگی دارد.

سوپ مرغ و زنجبیل با نودل

نصف فنجان نودل (رشته) برنجی پخته شده را با یک چهارم فنجان مرغ پخته و تکه تکه شده مخلوط کنید، 1 تا 2 قاشق غذاخوری سس سویا با سدیم کم، 1 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده، یک دوم تا یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده و یک دوم قاشق چایخوری دانه کنجد به این مواد بیفزایید. سپس این مواد را با سوپ مرغ داغ بپوشانید و تامخلوط شدن کامل مواد به هم بزنید. منظور از سوپ مرغ داغ در این جا هم همان سوپ های آماده ای است که ذکر شد.

سوپ سیب زمینی و گوشت

گوشت ها را به اندازه ریز خرد می کنیم و طبق سلیقه آب پز و یا سرخ می کنیم. پیاز های نگینی شده را داخل ماهی تابه ریخته و تفت می دهیم تا طلایی شود و سپس فلفل دلمه ای رنگی خرد شده را به آن اضفه کرده و تفت می دهیم.
سیب زمینی ها را به مواد اضافه می کنیم و بعد از کمی تفت دادن یک قاشق آرد سفید را هم به مواد ماهی تابه اضافه می کنیم. در مرحله ی بعد گوشت های آب پز شده را به همراه 2 لیوان آب گوشت و ذرت های پخته و سبزی های معطر به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا حدود 20 دقیقه  طبخ شود. بعد ازا ینکه مواد سوپ نیم پز شد خامه را با کمی از آب سوپ در یک ظرف به خوبی می زنیم تا صاف شود و به همراه پیازچه های خرد شده به مواد اضافه می کنیم.
منبع الودکتر
بهترین سوپ برای سرماخوردگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ