علت خارش پوست بعد از اصلاح

atoosamirzavandi
از کمپرس آب گم برای نواحی که دچار خارش شده اند استفاده کنید. مقدار کمی نمک دریا به شوینده لباس خود بیفزایید تا خارش بدن تان را کاهش دهد.

اصلاح کردن احساس نرمی موقتی به پوست می دهد. اما در برخی از افراد اصلاح کردن عوارض جانبی خواهد داشت و موجب خارش پوست شان می گردد. جوش های قرمز رنگ التهابی در نزدیکی روزنه های مو، که به آن فولیکول می گویند، بعد از اصلاح می تواند بد تر شود. با مطالعه این مقاله علت ایجاد خارش پوست بعد از اصلاح و آن چه که باید انجام دهید را خواهید آموخت.

چه عاملی موجب خارش پوست بعد از اصلاح می شود؟

وقتی که تیغ های اصلاح برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید، در واقع تمام موها را از بین نخواهید برد بلکه تنها قمتی را که از پوست خارج شده است را کوتاه می کنید. فولیکول های مو باز هم به رشد خود ادامه خواهند داد و اصلاح موجب تحریک شدن فولیکول های مو خواهد شد. این تحریک شدن فولیکول ها موجب ایجاد خارش بعد از اصلاح می شود.

استفاده از تیغی که کند باشد و یا قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد می تواند بر فولیکول مو نیز تاثیر بگذارد. در نتیجه دیگر موها رشد نخواهند کرد برخی از افراد به این مشکل اصطلاح سوخته شدن مو می گویند.

بسته به این که چه قسمتی از بدن را اصلاح کرده اید ( خط بیکینی، ناحیه تناسلی، زیر بغل، ران ها و ….) در آن ناحیه ممکن است حساسیت یا التهاب ایجاد شود. ناحیه تناسلی قسمتی است که بیشتر در این ناحیه احساس خارش ایجاد می شود زیرا بسیار حساس است و موهای این ناحیه کمی ضخیم تر هستند به همین دلیل رشد دوباره آن ها موجب ایجاد خارش در پوست می گردد.

وقتی قسمتی از بدن خود را که زیر لباس قرار می گیرد را اصلاح می کنید، خارش اتفاق خواهد افتاد زیرا کشیده شدن پارچه بر روی پوست تازه اصلاح شده او را حساس خواهد کرد. استفاده از صابون و شوینده های شیمیایی نیز می توانند موجب تحریک شدن پوست تازه اصلاح شده شوند.

چگونه می توان خارش بعد از اصلاح را از بین برد؟

اگر پوست خود را اصلاح کرده اید و احساس ناراحتی به دلیل خارش می کنید می توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید:

این کرم استروئیدی  التهاب، تحریک پذیری و خارش را کاهش می دهد. در حالی که این کرم ها را در دوز ها ی بالا و به صورت نسخه ای می توان دریافت کرد اما می توانید از دوز کم آن ها بهره ببرید. در حقیقت ممکن است که این کرم ها در کمد داروهای شما موجود باشد. مراقب استفاده از این نوع کرم ها در نواحی واژنی باشید.

از کمپرس آب گرم برای جوش های اصلاح استفاده کنید:

از کمپرس آب گرم برای نواحی که دچار خارش شده اند استفاده کنید.  مقدار کمی نمک دریا به شوینده لباس خود بیفزایید تا خارش بدن تان را کاهش دهد.

از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید:

برای نرم کردن پوست خود بعد از اصلاح، از مرطوب کننده هایی که خنک کننده و دارای ترکیبات طبیعی هستند استفاده کنید. آلوورا دارای خصوصیت نرم کنندگی و مرطوب سازی پوست است که می توان برای این هدف از آن استفاده کرد. پوست فندوق خاصیت ضد باکتریایی دارد که می تواند از پوست در برابر باکتریها و عفونت مراقبت کند. آلوورا و فندوق هر دو می توانند خارش را از بین ببرند و به پوست آرامش بدهند.

از کیسه چای سفید برای از بین بردن التهاب استفاده کنید:

کیسه های چای سفید حاوی تانیک اسید می باشند، که دارای ترکیبات ضد التهابی هستند. اطمینان حاصل کنید که کیسه چای سفید شما به کلی خنک شده باشد. می توانید برای پایین آوردن دمای کیسه های چای آن ها را در یخچال بگذارید.

کیسه های چای را روی پوست خود بگذارید تا زمانی که التهاب و قرمزی پوست شما از بین برود.

از پوشیدن لباس های تنگ تا زمانی که خارش متوقف نشده است، اجتناب کنید:

پوشیدن بدن درست بعد از اصلاح کردن موجب دو رخ دادن دو اتفاق خواهد شد. اول این که پوست تمیز شما که به تازگی اصلاح شده است به طور مستقیم با پارچه لباس تماس پیدا می کند و موجب تعرق می شود. دوم، شوینده ای که برای لباس های خود استفاده کرده اید اکنون در تماس مستقیم پوست قرار می گیرد و خارش را بدتر خواهد کرد. بهتر است بعد از اصلاح پوست خود را آزاد گذاشته یا از لباس های نخی گشاد استفاده کنید تا خارش از بین برود.

چگونه از ایجاد خارش بعد از اصلاح جلوگیری کنیم؟

  • قبل از اصلاح بهتر است که موهای بسیار بلند را کوتاه کنید.
  • هرگز پوست خود را در حالی که خشک است اصلاح نکنید. بهتر است که در حمام بعد از ایجاد بخار و رطوبت اصلاح کنید و پوست خود را با آب خیس کنید.
  • از تیغ های تازه استفاده کنید.

منبع الو دکتر

با جوش های بعد از وکس چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ