آیا حمام نمکی هیمالیا می تواند اگزما را درمان کند یا به من در کاهش وزن کمک کند؟

mahdie.mohtashami
آیا حمام نمکی هیمالیا را می شناسید؟ آیا برای درمان اگزما می توانید از حمام نمکی هیمالیا استفاده کنید؟ با الودکتر همراه باشید.

حمام نمکی هیمالیا | مزایای حمام کردن با نمک هیمالیابررسی اجمالی

نمک هیمالیا نوعی نمک دریایی است که در کوهپایه کوههای هیمالایا و در درجه اول پاکستان استخراج می شود. اقیانوس های باستانی این نمک ها را 250 میلیون سال پیش هنگام شکل گیری کوه های هیمالایا را تشکیل دادند.

از آنجا که بسترهای نمکی میلیون ها سال توسط گدازه ، یخ و برف پوشیده شده بودند ، نمک هیمالیا عاری از بسیاری از آلاینده های امروزی است.

نمک هیمالیا در رنگ های مختلفی از جمله سفید ، صورتی و نارنجی به چشم می خورد. مقدار رنگ نمک با مقدار مواد معدنی موجود در آن تعیین می شود. اینها شامل پتاسیم ، آهن ، کلسیم و منیزیم است.

ادعاهای بهداشتی زیادی درباره نمک هیمالیا وجود دارد. وکلا و بازاریاب ها گاهی اوقات می گویند که این ماده حاوی 84 ماده معدنی است ، بنابراین باعث می شود سالم تر از انواع دیگر نمک باشد. در حقیقت ، نمک هیمالیا شبیه ترکیب نمک معمولی در ترکیب شیمیایی است. هر دو حاوی تقریباً 98 درصد کلرید سدیم هستند. 2 درصد باقی مانده نمک هیمالیا حاوی مقادیر بسیار کمی از بسیاری از مواد معدنی است که برخی از آنها دارای مزایای سلامتی هستند.

نمک هیمالیا اغلب به عنوان آماده سازی قبل از حمام استفاده می شود. حمام های معدنی از همه نوع برای صدها سال محبوب بوده اند ، زیرا می توانند برای چندین شرایط تسکین دهنده تسکین دهنده باشند.

اگزما ، آکنه و پسوریازیس را درمان می کند

بیشتر بخوانید: فواید لامپ نمک هیمالیا در زمینه نظافت

 حمام نمکی هیمالیا مزایایی دارد

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ثابت کند  نمک حمام هیمالیا از سایر حمام های معدنی سودمند است. اما نمک حمام های معدنی از جملهنمک حمام هیمالیا به روش های زیر می توانند مفید باشند:

ریلکسی و آرامش

گرفتن هر نوع حمام می تواند یک تجربه آرامش بخش باشد. یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که استحمام در 10 دقیقه در آب گرم می تواند خستگی ، استرس و درد را کاهش دهد و احساس رضایت و سلامتی را افزایش دهد. محققان می گویند که نمک هیمالیا قادر به تولید یون های منفی در هوا است و این باعث ایجاد نوع آرامش بسیاری از افراد در یک ساحل نمکی می شود.

در حالی که این اثبات نشده است ، شواهد نشان می دهد که مردم حمام های معدنی مانند حمام حاوی نمکی هیمالیا را آرامش بخش و مفید می دانند.

منیزیم بدن را تامین می کند

منیزیم برای سلامتی ضروری است. به عضلات منقبض شده و استراحت کمک می کند. برای تنظیم سیستم عصبی لازم است و همچنین به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند. هر سیستم بدن برای عملکرد صحیح به منیزیم نیاز دارد. نمک هیمالیا مقدار کمی منیزیم دارد ، اما اثبات نشده است که مقدار کافی در آن وجود دارد تا ضمن حمام کردن ، مزایای سلامتی را نیز به شما ارائه دهد. با این حال ، یک منبع علمی ب این نتیجه رسیده است که منیزیم ممکن است از طریق پوست وارد سیستم لنفاوی شود. یک مطالعه کوچک دیگر نشان می دهد که پاشیدن محلول کلرید منیزیم روی پوست ممکن است درد همراه با فیبرومیالژیا را کاهش دهد.

اگزما ، آکنه و پسوریازیس را درمان می کند

نمک دارای خواص ضد میکروبی است ، که می تواند برای درمان آکنه مفید باشد. حمام نمکی هیمالیا ممکن است یک روش مناسب برای درمان آکنه در نواحی قابل دسترس از بدن که در آن شیوع رخ می دهد ، مانند پشت یا شانه ها باشد. نشان داده شده است که حمام های معدنی با نمک هیمالیا برای افرادی که پسوریازیس یا اگزما دارند ، مزایایی دارد. آنها می توانند پوسته پوسته شدن ، قرمزی و تحریک را کاهش دهند. طبق اعلام انجمن ملی اگزما ، اضافه کردن نمک به آب حمام می تواند باعث کاهش لکه های ناشی از آب در هنگام شعله ور شدن شدید پوست شود.

محتوای منیزیم موجود در نمک هیمالیا نیز ممکن است برای کاهش التهابات پوستی مفید باشد.

نیش حشرات را از بین می برد

بیشتر بخوانید: نمک درمانی و رفع میگرن

نیش حشرات را از بین می برد

بسیاری از داروهای خانگی برای نیش های حشرات وجود دارد. طرفداران نمک هیمالیا معتقدند که خیساندن بدن با آب گرم حاوی نمک هیمالیا می تواند به تسکین خارش و کاهش تورم کمک کند.

حمام نمکی هیمالیا برای کاهش وزن و سایر ادعاهای حکایتی

هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا مبنی بر حمام نمکی هیمالیا در کاهش وزن وجود ندارد.

با وجود ادعاهای مردم ، هیچ مدرکی وجود ندارد که نمکی هیمالیا بیماری‌های زیر را درمان کند:

بیخوابی

بیماری های تنفسی

نفخ

حمام نمکی هیمالیا در مقابل حمام نمکی اپسوم

نمک اپسوم حاوی سولفات منیزیم است. برخلاف نمک هیمالیا ، حاوی سدیم نیست. طرفداران حمام نمکی Epsom بر این باورند که می تواند باعث تسکین درد عضلات ، خارش و آفتاب سوختگی شود. از آنجا که میزان منیزیم آن از نمک هیمالیا بیشتر است ، طرفداران ادعا می کنند که نمک حمام Epsom می تواند راهی بهتر برای افزایش مقدار منیزیم در بدن باشد. هر کدام را انتخاب کنید ، هر دو نوع حمام می توانند یک تجربه آرامش بخش را ایجاد کنند. چه مواد معدنی مورد نظر شما از نمک Epsom یا حمام نمکی هیمالیا حاصل شود ، بعد از آن بشویید. مواد معدنی می توانند باقیمانده روی پوست باقی مانده و باعث خشکی یا خارش آن شوند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ