هویج بینایی را قوی نمی‌کند؛ افشای افسانه‌ای از جنگ جهانی دوم

خوردن مقدار زیادی هویج بینایی شما را بهبود می‌بخشد، نه؟ دقیقا نه! انجمن مواد شیمیایی آمریکا می‌گوید که این‌گونه نیست.

مت کانتور- خوردن مقدار زیادی هویج بینایی شما را بهبود می‌بخشد، نه؟ دقیقا نه! انجمن مواد شیمیایی آمریکا می‌گوید که این‌گونه نیست.

هویج ممکن است به طور کلی به سلامتی چشم‌تان کمک کند، اما نمی‌تواند مانع نیاز شما به عینک شود. به گفته انجمن مواد شیمیایی آمریکا، هویج حاوی بتاکاروتن است، یک رنگدانه که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این ویتامین برای چشم خوب است، اما غذاهای زیادی این ویتامین را دارند ازجمله نخود فرنگی، طالبی، اسفناج، کاهو و حتا پنیر. اگر رژیم غذایی‌تان متعادل باشد، هویج تغییری در بینایی شما ایجاد نمی‌کند. پس این همه شهرت‌ هویج مبتی بر اینکه برای بینایی خیلی خوب است، از کجا می‌آید؟ جواب برمی‌گردد به جنگ جهانی دوم. یک داستانی می‌گوید که خلبان‌های بریتانیایی در دوره جنگ جهانی دوم نمی‌خواستند وجود راداری را که به آن‌ها کمک می‌کرد بهتر ببینند، فاش کنند. این افسانه فقط نازی‌ها را گول نزد: آن‌طور که سایت اسنوپز (سایتی در بریتانیا که صحت یا عدم صحت شایعات اینترنتی، افسانه‌ها، ایمیل‌های انبوه و… را بررسی می‌کند) نوشته مردم بریتانیا هم این داستان را باور کردند. سایت ساینتیفیک آمریکن به یاد می‌آورد که وزارت غذای بریتانیا یک پروپاگاندا به راه انداخت که می‌گفت بریتانیایی‌ها خیلی هویج می‌خورند و این به آن‌ها کمک م‌کند تا هنگام خاموشی بهتر ببینند، و این‌طور یک افسانه آشپزخانه‌ای متولد شد.

اما نتیجه‌گیری انجمن مواد شیمیایی آمریکا: «ویتامین A را فراموش نکنید، اما رویش حساب نکنید که چون هویج می‌خورید، از شر عینک‌تان خلاص خواهید شد.»

(منبع: newser)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ