تنفس چرخشی جسم را مجانی درمان می‌کند

مهرناز زاوه
تنفس چرخشی با فراهم کردن اکسیژن تازه برای خون، زمینه سلامت همیشگی را فراهم می‌آورد.

راهب‌های بودایی قرن‌ها پیش از نیروی معنوی تنفس آگاه بودند و بسیاری از آنها در طول مراقبه از روش‌های پیشرفته‌ی تنفس مانند تنفس چرخشی استفاده می‌کردند تا به آنها کمک کند به مراحل بالاتری از هوشیاری و آگاهی برسند. نفس ما که به عنوان‌های گوناگونی مانند نیروی حیات، پرانا یا «چی» معروف است، ابزار قدرتمندی برای درمان و پیشگیری طیف وسیعی از بیماری‌های گوناگون است. برای اغلب ما نفس‌کشیدن یک عمل خودکار است. با یادگرفتن یک تکنیک ساده مانند تنفس چرخشی که با آزادکردن تنش‌ها و انرژی‌های منفی انباشته در بدن همراه است، می‌توان به نتایج فوری دست پیدا کرد. تنفس چرخشی همچنین به سلامتی درازمدت کمک می‌کند و با فراهم کردن اکسیژن تازه برای خون زمینه سلامت همیشگی را فراهم می‌آورد.

تنفس چرخشی چیست؟

تنفس چرخشی تکنیکی است که به نوازندگان سازهای بادی اجازه می‌دهد بدون وقفه سازشان را بنوازند، با نگه‌داشتن جریان اکسیژن که در داخل و خارج از جسم در حال حرکت است و نفس گرفتن‌های طولانی و آرام و بازدم‌هایی به همان میزان. این یک تمرین قدیمی است که کسانی که یوگا تمرین می‌کردند یا شفادهندگان معنوی از آن برای درمان ناراحتی‌هایی مانند احساسات سرکوب شده، دردهای مزمن، ترس یا اضطراب و حتی سرطان استفاده می‌کردند. تخمین زده می‌شود که بسیاری از ما تنها حدود 20 درصد از ظرفیت ریه‌ها‌یمان استفاده می‌کنیم و اغلب افراد در طول فعالیت‌های روزانه‌ی خود تنها نفس‌های کوتاه و کم عمق می‌کشند. بیشتر از 70 درصد سموم از طریق پوست و تنفس از بدن خارج می‌‌شوند و افزایش ظرفیت ریه به تصفیه بدن از مواد غیرضروری کمک می‌کند.

با تنفس چرخشی سرطان را درمان کنید

به طور علمی ثابت شده که سرطان در سلول‌هایی رشد می‌کند که سطوح اکسیژن پایینی دارند. این شیوه‌ی درمان پیش از آنکه جانشین درمان سنتی سرطان شود، به تحقیقات بیشتری نیازمند است، اما بسیاری از پزشکان در آزمایشات بالینی خود نتایج امیدبخشی کسب کرده‌اند. این روش نه تنها ذهن را آرام می‌کند و جریان هورمون‌ها را در بدن جاری می‌کند،‌ بلکه به خون اکسیژن‌رسانی می‌کند و تنها در یک دقیقه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

درمان سرماخوردگی در یک روز

(منبع: Healthcare)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ