توصیه روزانه: چندتکه شکلات تلخ بخورید

maryam01
دکتر بریت بروگارد، استاد فلسفه دانشگاه میامی توصیه‌هایی برای بهبود خلق و خوی روزانه‌تان دارد.

خوردن تنها چند تکه شکلات تلخ (بالاتر از ۷۰ درصد کاکائو) می‌تواند میزان هورمون‌های استرس‌زا، کورتیزول و کاکتول آمین‌ها را در خون‌تان کاهش دهد و منجر به کم‌شدن اضطراب شود.
شکلات فوائد بسیاری دارد، از جمله اینکه از فراموشی جلوگیری می‌کند. تحقیقی جدید تایید کرد که آنتی‌اکسیدان موجود در شکلات مانع فراموشی می‌شود.
این تحقیق که نتایجش در مجله نیچرموروساینس منتشر شده نشان می‌دهد که فلاوانول‌ها که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شکلات هستند از افراد سالمند در برابر فراموشی محافظت می‌کند.
براساس یافته‌های دانشمندان، بخشی در مغز هست به نام دنتت جیروس که با افزایش سن روبه زوال می‌گذارد.
محققان در یک «آزمون تصادفی» کارکرد مغز ۳۷ انسان سالم در سنین ۵۰ تا ۶۹ سالگی را ثبت کردند. سپس از آن‌ها سوال کردند که در رژیم غذایی‌شان در طول سه ماه آیا مقدار کم یا زیادی شکلات مصرف کرده‌اند یا نه.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

نتایج نشان داد کسانی که شکلات بیشتری خورده بودند، و در نتیجه مقدار فلاوانول بیشتری در بدن‌شان بود، بیشتر از تقویت کارکرد بخشی از مغز که با بالا رفتن سن رو به زوال می‌گذارد، بهره می‌گیرند.
دکتر اسکات ای. اسمال که یکی از اعضای تیم تحقیق و متخصص مغز و اعصاب مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیاست گفت آن‌هایی که فلاوانول بیشتری مصرف می‌کردند حافظه قوی‌تری داشتند و قدرت حافظه‌شان با آدم‌هایی که بیست تا سی سال جوان‌تر بودند برابری می‌‌کرد. در حقیقت حافظه آن‌ها نسبت به گروهی که فلاوانول کمی مصرف می‌کردند ۲۵ درصد بهتر بود.
در حالی که ثابت شده شکلات خواص درمانی بسیاری ازجمله کاهش احتمال نارسایی قلب، بهتر کردن خلق و خو و محافظت از پوست دارد، این تحقیق می‌تواند دلیلی دیگر برای مفید بودن شکلات برای سلامتی باشد.

خبر مرتبط:
شکلات تلخ مفید است یا مضر؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ