ورزشِ صورت، چین و چروک را بیشتر می‌کند

mojtaba
دکتر دبرا جالیمن- هر از چندگاهی کسی این ایده را دوباره مطرح می‌کند که ورزش‌های صورت می‌تواند چین و چروک‌ها را محو کند. این ادعا واقعیت ندارد.

دکتر دبرا جالیمن، مشهورترین متخصص پوست نیویورک:
هر از چندگاهی کسی این ایده را دوباره مطرح می‌کند که ورزش‌های صورت می‌تواند چین و چروک‌ها را محو کند. این ادعا واقعیت ندارد. روزنامه لس‌آنجلس تایمز اخیرا مقاله‌ای درباره‌ی ادعاهای سازندگان وسایل ورزش صورت در این‌باره منتشر کرد. مایلم من هم نظرم را اینجا بنویسم.
یک معادله در پوست‌شناسی وجود دارد: هرچه حرکات صورت بیشتر باشد، چین و چروک‌هایش بیشتر می‌شود. این واقعیت زندگی است. بوتاکس با از کارانداختن عضلات، چین و چروک را از بین می‌برد. افرادی که مبتلا به فلجی صورت هستند، چین و چروک کمتری دارند، چون نمی‌توانند صورت‌شان را حرکت دهند. کسانی که دچار بیماری فلج بل هستند و تنها یک طرف صورت‌شان فلج است، چین و چروک صورت در دو طرف صورت متفاوت است و این دلیل قابل قبولی برای این مساله است که حرکت عضلات صورت باعث چین و چروک می‌شود. تجربیات شخصی من حاکی از آن است که کسانی که چهره‌ای عاطفی دارند یا کسانی که زیادی می‌خندند زودتر برای از بین بردن چین و چروک صورت‌شان به مطب من برمی‌گردند چون حرکت عضلات صورت‌شان خیلی زود پرکننده را از بین می‌برد. البته این به آن معنای  نیست که باید با چهره‌ی غمگین قدم بزنید! اما این وسایل ورزشی صورت که به تازگی مد شده کاملا تقلبی است و چین و چروک‌های صورت‌ را بیشتر می‌کند. همیشه تعجب می‌کنم که چه‌طور به چنین چیزی که به طور قطع تقلبی است، باور دارند و آن را تبلیغ می‌کنند.

دکتر دبرا جالیمن، سخنگوی آکادمی آمریکایی پوست‌شناسی یک متخصص پوست با شهرت‌ جهانی است که در خیابان پنجم منهتن کلینیکی خصوصی دارد. او یکی از اولین پزشکانی بود که در مطب خود از بوتاکس استفاده کرد. بسیاری از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون و مدل‌هایی که عکس‌شان روی مجلات مد چاپ می‌شود، به کلینیک او می‌آیند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ