آخرین وضعیت سلامتی مهدی کروبی

پانته آ توتونپیان
مهدی کروبی،به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

طبق آخرین اخبار رسیده،مهدی کروبی برای انجام عمل جراحی وارد اتاق عمل شده است و عمل آنژیوی ایشان با موفقیت به پایان رسیده است.

فاطمه کروبی نیز در گفت‌‌وگو با ایلنا، درباره ی وضعیت سلامتی مهدی کروبی گفت: من در حال حاضر در کنار آقای کروبی هستم ایشان پس از آنژیوگرافی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و امیدواریم آنژیو جواب بدهد.

او با تشکر از تیم پزشکی که مشغول درمان حجت‌الاسلام کروبی هستند، گفت: پزشکان هنوز عمل قلب باز و کار گذاشتن فنر را صلاح ندانستند.

خبرگزای جماران به نقل از حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی در خبری ظهر امروز ( یکشنبه 8 مردادماه) خبر از بستری شدن مجدد مهدی کروبی در بیمارستان داد.

دلیل بستری شدن مجدد مهدی کروبی،افت مجدد ضربان قلب اعلام شده است.

فرزند مهدی کروبی افزود: قرار شده که فردا صبح ایشان را آنژیوگرافی کنند تا مشخص شود علت پایین بودن ضربان قلب چیست و بعد از آن پزشکان تصمیم بگیرند که برای قلب ایشان فنر بزنند و یا از باطری استفاده کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرد:

حجت الاسلام مهدی کروبی در بیمارستان بستری و تحت درمان است؛ وضعیت سلامت ایشان خوب است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

تقی کروبی،از بستری شدن مهدی کروبی در یکی از بیمارستان های تهران خبر داد.

حسین کروبی با اشاره به بهترشدن حال پدرش، گفته که پزشکان قرار است بعد از ۳ روزدرباره انجام عمل جراحی قلب یا دارودرمانی تصمیم بگیرند. 

مهدی کروبی، که یکی از معترضان به انتخابات سال 88 بود،زاده ی 4 مهر ماه سال 1316 است.مهدی کروبی دو دوره رئیس مجلس اسلامی بوده است.

پزشک وزارت اطلاعات روز دوشنبه پس از معاینه وی تشخیص داده که مهدی کروبی باید در بیمارستان بستری شود.

تقی کروبی در توییتی عنوان کرده است که پزشک وزارت اطلاعات بعد از معاینه ی وضعیت سلامتی مهدی کروبی، تشخیص داده است که وی باید به بیمارستان منتقل شود.

همچنین علی مطهری نیز در توییتی در مورد بستری شدن مهدی کروبی نوشت:

“عارضه قلبی جناب آقای کروبی و انتقال ایشان به بیمارستان فرصت خوبی است که با تدبیر به داستان غم انگیز حصر خانگی وی خاتمه داده شود. “

فرزند مهدی کروبی بعد از عیادت پدرش به جماران گفت: 
▫️در حالت عادی نبض باید بالای ۶۵ باشد ولی نبض پدرم پایین ۵۰ بوده؛ به همین دلیل پزشکان احساس خطر کرده و ایشان را بستری و دستگاه هولتر وصل کردند
▫️سه روز دستگاه هولتر به ایشان وصل است تا بعد از این سه روز پزشکان تصمیم بگیرند که با دارو، آنژیوگرافی یا گذاشتن باطری نبض را بالا بیاورند.
▫️پزشکان گفته اند که حداقل سه روز باید دستگاه هولتر به ایشان وصل باشد.

توییت فرزند مهدی کروبی درباره ی بستری شدن پدرش در بیمارستان:

عکس مهدی کروبی در بیمارستان:

علت بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان، عارضه قلبی اعلام شده است.

همچنین به نقل از برخی از خبرگزاری ها،مهدی کروبی برای معاینه ی چشم به بیمارستان نور تهران منتقل شده است.دکتر قاضی زاده هاشمی،وزیر بهداشت مهدی کروبی را معاینه کرده است.

تقی کروبی در ادامه گفته است که به تشخیص وزیر بهداشت،چشم های مهدی کروبی کمی ضعیف تر شده است و احتیاح به تعویض عینک دارند.

فرزند حجت‌الاسلام کروبی ادامه داد: امروز هم پدرم برای چکاب قلب به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و پزشکان تشخیص دادند که چون ضربان قلب ایشان بسیار پایین است باید بستری شوند.

او با بیان اینکه امکان عیادت خانواده از کروبی وجود دارد، گفت: هم‌اکنون مادرم پیش آقای کروبی است و من هم امروز از ایشان عیادت خواهم کرد.

بیوگرافی مهدی کروبی:

مهدی کروبی در سال ۱۳۱۶ در الیگودرز به دنیا آمد.
کروبی، تحصیل کرده حوزه و دانشگاه است.

 او در آغاز دهه ۱۳۳۰ وارد حوزه علمیه شد و سپس به دانشگاه تهران رفت و در دانشکده الهیات مدرک لیسانس الهیات خود را اخذ کرد.

وی در سال ۱۳۵۸، در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و به عنوان نماینده الیگودرز، وارد مجلس شد. همچنین در دور دوم از تهران کاندید شد و به مقام نایب رئیسی مجلس رسید.

کروبی در انتخابات سال ۱۳۷۸ ، مجددا وارد مجلس شورای اسلامی شد و این بار، ریاست مجلس را به عهده گرفت.

مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴، از دبیری مجمع روحانیون مبارز کناره‌گیری کرد و حزب تازه‌ای به نام حزب اعتماد ملی تأسیس کرد.

سوابق اجرایی:

نماینده ولی فقیه و سرپرست کمیته امداد امام خمینی و بنیاد شهید و امور حج
تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) در سال 1358
عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی در دهه 1360
نماینده و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی
ریاست مجلس شورای اسلامی
عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی
عضویت در مجمع روحانیون مبارز
کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
دبیرکل حزب اعتماد ملی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ