درمان های خانگیِ ساده و موثر برای مبارزه با بیماری دانگ

alikarimi55
در مورد بیماری دانگ چه می دانید؟ تب دانگ (تب دنگی) یک بیماری منتقله از طریق گزش پشه است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رخ می‌دهد. فرم خفیف بیماری تب دانگ باعث بروز علائمی مانند تب بالا، بثورات پوستی و درد عضلانی و مفصلی در فرد مبتلای به این بیماری می‌شود. در […]

در مورد بیماری دانگ چه می دانید؟ تب دانگ (تب دنگی) یک بیماری منتقله از طریق گزش پشه است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان رخ می‌دهد. فرم خفیف بیماری تب دانگ باعث بروز علائمی مانند تب بالا، بثورات پوستی و درد عضلانی و مفصلی در فرد مبتلای به این بیماری می‌شود. در نوع شدید تب دانگ که همچنین تب هموراژیک دنگی نامیده می‌شود، این بیماری می‌تواند باعث خونریزی شدید، کاهش ناگهانی فشارخون (شوک) و مرگ در فرد مبتلای به این بیماری شود. میلیون‌ها مورد عفونت دنگی در سراسر جهان رخ می‌دهد. در این مقاله از بخش عمومی الو دکتر به روش هایی برای درمان بیماری دانگ می پردازیم.

روش هایی برای درمان بیماری دانگ

1- این درمان های خانگی را امتحان کنید

وزیدن باد های موسمی، خطر ابتلا به عفونت خطرناک دانگی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. در حالی که می توان به سادگی در معرض بیماری ویروسی که توسط پشه ها پراکنده می شود، قرار گرفت، روند بهبود می تواند با آنها مقابله نماید.

با این حال، درمان های خانگی طبیعی می تواند روند بهبودی شما را سریعتر کند و اینکار با تزریق مواد مغذی ضروری در زمانِ نیاز بدن انجام می شود. در اینجا برخی از مواد موجود در دسترس خانگی که می توانند در طول بهبودی مفید باشند، بیان شده اند:

2- درمان بیماری دانگ با برگ پاپایا

برگ پاپایا یکی از بهترین و موثرترین داروهای طبیعی برای مبارزه با عفونت دانگ می باشد. برای تهیه این درمان خانگی، برگ های پاپایا را در یک کاسه بریده و بشویید و همچنین یک لیوان آب به آن اضافه کنید.

آن را به طور كامل له كرده تا خمیری رقیق بدست آید. معجون فراهم شده را از صافی عبور داده و آن را بنوشید. این عمل در افزایش تعداد پلاکت ها موثر واقع شده و ایمنی را به بدنتان تزریغ می کند.


بیشتر بدانید: چه حشراتی ما را نیش میزنند


3- زرد چوبه و فلفل سیاه

همه می دانیم که چقدر زردچوبه یا هلدی برای ایمنی شما مفید است. این چاشنی دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد ویروسی است که در سطوح داخلی بدن برای از بین بردن عفونت و مبارزه با ویروسها کاربردی است.

آن را به ظرفي که آماده مي کنيد، اضافه کرده يا برای سرعت بخشیدن به بهبود، شير گرم به آن اضافه کنید. شما همچنین می توانید معجونی از شکر زرد و زردچوبه را برای التیام دادن به بدنتان به کار ببرید.

4- درمان بیماری دانگ با برگ های ریحان و فلفل

استفاده از برگ های ریحان برای مبارزه با دانگ یک درمان سنتی است که به طور شگفت انگیزی موثر است. این درمان ساده خانگی، در همه خانه ها دردسترس بوده و به بهبود سریع سلولهای ویروسی کمک می کند.

برای تهیه معجون، 3 الی 4 برگ را فراهم کنید. آنها را بشویید و سپس آن را با یک لیوان آب در یک ماهیتابه بجوشانید. زمانی که جوشید، کمی فلفل سیاه را اضافه کنید؛ که مزایای زیادی دوباره به آن می دهد. این شربت را چندین بار از در طول دوره بهبودی و برای به دست آوردن انرژی مصرف کنید.

5- انار و کدو تنبل

انار و کدو تنبل یکی از بهترین میوه های موجود در بازار برای رفع عفونت می باشند؛ حتی اگر خام یا به شکل شربت مصرف شوند، بازهم بهترین اند که این میوه ها به دلیل وجود اسید الاژیک در آنها، شمار ترشح پلاکت را درون خون افزایش می دهند.

6- چغندرقند و آب لیمو

چغندر قند یک درمان خانگی عالی برای مبارزه با خستگی، درد و علائم مشابه عفونت دانگی است. از آنجایی که چغندرقند منبعی مغذی از آهن می باشد، نقش مهمی در افزایش تولید گلبول های خونی و همچنین تصفیه آن دارد. داشتن یک مخلوط از چغندرقند و آب لیمو، نه تنها هیدرات های بدن، بلکه جذب آهن را در بدن افزایش می دهد.

7- مزیت چای در افزایش ایمنی

چای نه فقط برای یک عفونت دانگی شدید، بلکه این محصول عالی، سنتی و شگفت انگیز توسط مربی سلامتی لوک کوتینیو فراهم شده برای سم زدایی و افزایش ایمنی بدن بسیار عالی بوده و دارای خواص ضد التهابی است که آن را به الزامی در فصل موسمی تبدیل کرده است.

برای تهیه این چای، ادویه جات تازه مانند دارچین، زردچوبه، پودر زنجبیل، فلفل سیاه، شکر زرد و روغن نارگیل فشرده شده (یک قاشق غذا خوری) را با هم مخلوط کنید. تمام اینها را در آب قرار داده و یک فنجان شیر بادام به آن اضافه کنید. همه این مواد درکنار یکدیگر به منظور افزایش سوخت و ساز بدن شما و تقویت اندام های حیاتی بدن عمل خواهند کرد.


بیشتر بدانید: روش های خانگی رفع جای نیش حشرات


نکته

در حالیکه تمام این داروهای خانگی برای بدن بسیار مقوی اند، قبل از هر گونه درمان، توصیه های پزشک را ملاحضه نمایید. نوشیدن مقدار زیادی مایعات و استراحت همچنین نقشی حیاتی در بهبودی را ایفا می کند.

دیدگاه های بیان شده در این مقاله نباید جایگزین مشاوره های پزشک باشد. لطفا برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ