میکرودرمابراسیون چیست؟ + فواید و خطرات آن برای پوست

alikarimi55
میکرودرمابراسیون یک روش متداول جراحی زیبایی در امریکا می باشد. این روش به بهبود سلامت پوست با لایه برداری از پوست های مرده و افزایش تولید سلول های سالم تر و ضخیم تر در لایه ی اولیه پوست، کمک می کند. به دلیلی قیمت معقول و نیاز به مدت زمان اندک بعد از آن، جای […]

میکرودرمابراسیون یک روش متداول جراحی زیبایی در امریکا می باشد. این روش به بهبود سلامت پوست با لایه برداری از پوست های مرده و افزایش تولید سلول های سالم تر و ضخیم تر در لایه ی اولیه پوست، کمک می کند. به دلیلی قیمت معقول و نیاز به مدت زمان اندک بعد از آن، جای تعجب نیست که چرا میکرودرمابراسیون یک روش محبوب برای بهبود ظاهر، شفاف شدن پوست و محافظت از پوستی سالم تر می باشد.

میکرودرمابراسیون چیست و هزینه آن چقدر است؟

میکرودرمابراسیون یک روش غیر جراحی برای لایه برداری از پوست می باشد. دستگاهی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و راهی برای تولید سلول های تازه تر ایجاد می کند. روش میکرودرمابراسیون نشان داده است که به جوانسازی پوست، افزایش سلول های ضخیم تر و بهبود تولید کلاژن کمک می کند.

هزینه روش میکرودرمابراسیون متفاوت است و به نقاط و وسعت ناحیه مورد نظر بستگی دارد. اما رنج قیمت آن بین 100 تا 150 دلار می باشد. چون یک روش آرایشی محسوب می شود نمی توان با مواد غیر مطمئن کار کرد.

مزایا و معایب میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون نشان داده است که مزایای زیادی برای پوست دارد از جمله:

  • بهبود نرمی، بافت و روشنایی پوست
  • بهبود آکنه، اسکار و خال های ایجاد شده توسط افزایش سن
  • بهبود چین و چروک پوست
  • کاهش روزنه ها و جوش های سرسیاه
  • بهبود رنگ پوست
  • کاهش آسیب های خورشید
  • کاهش امکان ایجاد روزنه
  • کاهش سطح سبوم (روغن) پوست
  • کاهش سفتی پوست
  • افزایش ضخامت و مقاومت پوست
  • افزایش تراکم کلاژن
  • بهبود جای زخم و تیرگی های پوستی
  • کاهش خطرات ناشی از نور خورشید ملاسما (خال های قهوه ای و خاکستری ایجاد شده بر روی پوست)

این روش سلول های مرده پوست را از روی پوست با عملی سایشی از بین می برد و به پوست اجازه می دهد که سلول های جدید که بزرگ تر و سالم تر می باشند تولید کند. تحقیقات نشان داده اند که این روش مشکلات بی قاعده و نامنظم پوستی را بهبود می بخشد و پروتئین ها و مواد دارویی را به خوبی منتقل می کند.

میکرودرمابراسیون چگونه عمل می کند؟

در طول فرایند میکرودرمابراسیون از یک سیستم خلا برای کشیدن آن بر روی پوست استفاده می کنند. این روش لایه برداری از پوست انجام می دهد و خارجی ترین لایه اپیدرم را خارج می کند. نام آن لایه stratum corneum می گویند. سپس پوست به مرحله نگهداری از زخم  که یک کار جدید است منتقل می شود.

در این مرحله لایه تازه تشکیل شده ی پوست افزایش می یابد و ذخیره می شود. انواع کمی از میکرودرمابراسیون وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند. علت این تفاوت استفاده از دستگاه های مختلف می باشد.

انواع میکرودرمابراسیون

کریستال

کریستال هایی توسط دستگاه خلا بر روی لایه بیرونی پوست حرکت داده می شوند. این دستگاه معمولا پوست های مرده را می مکد. کریستال هایی که حین این عمل مورد استفاده قرار می گیرند از آلومنیوماکسید و سدیم بی کربنات ساخته شده اند.

الماس

از تراشه های الماس برای لایه برداری از پوست، از بین بردن لایه خارجی پوست و مکیدن سلول های مرده از سطح پوست به طور همزمان استفاده می شود. این تراشه  الماس از توسط برش لیزری ساخته شده است که می توانند در اندازه های مختلفی تولید شوند. استفاده از تراشه های الماس برای لایه برداری بیشتر جواب می دهد بخصوص زمانی که نمی توان از روش کریستال استفاده کرد.

هیدرودرماابریشن

هیدرودرماابریشن روشی برای لایه برداری است که در آن از نوعی جت استفاده می کنند که هوا و آب را به  هم می زند و با سرعت زیاد بر روی پوست حرکت می دهد. این روش ممکن است برای افرادی که پوست های حساس یا خشک دارند روش مناسب تری باشد. برای میکرودرمابراسیون باید بر روی صندلی مخصوص دراز بکشید.

متخصص پوست از دستگاه خلا دستی برای از بین بردن لایه بیرونی پوست کمک می گیرد. تمام فرایند معمولا بین 30 تا 60 دقیقه زمان نیاز دارد. میکرودرمابراسیون دردناک نمی باشد و نیاز به استفاده از بی حسی نمی باشد. بعد از اتمام کار از مرطوب کننده استفاده کنید.

آماده سازی‎ های قبل از میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون یک روش غیر تهاجمی می باشد. نیاز به آماده سازی پوست قبل از انجام این کار ندارید اما بهتر است که قبل از شروع این کار با متخصص خود درمورد خطرات، آلرژی ها و عکس العمل آن صحبت کنید. قبل از این که فرآیند شورع شود، متخصص پوست به طورکامل پوست را تمیز می کند و هرگونه آرایش و لوسیون را از روی پوست پاک می کند.

بعد از انجام میکرودرمابراسیون، توصیه می شود که از قرار گرفتن در برابر نورخورشید و یا هر حرکتی که موجب آسیب به پوست شود خودداری کنید و از واکس ها و کرم های مخصوص لایه برداری استفاده کنید.

خطرات و عوارض جانبی میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون از پوست مراقبت می کند و تاکنون بیماری عوارض جانبی تجربه نکرده  است.

بیشترین شکایت های گزارش شده عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • سوزش
  • کبودی
  • ایجاد لکه های قرمز، قهوه ای یا خال های بنفش

بسیار مهم است که این فرایند زیبایی پوست توسط یک فرد متخصص و متبحر انجام شود و از یک روش ایمن که بدون عوارض جانبی است استفاده شود. تجهیزاتی که برای این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند باید استرلیزه باشند تا خطر ابتلا به بیماری های عفونی و انتقال آن از بیماری به بیمار دیگر کاهش یابد.

دوره بازیابی چقدر طول خواهد کشید؟

بیماران گزارش کرده اند که نتایج مورد علاقه خود را بین 4 تا 6 هفته بعد از میکرودرمابراسیون مشاهده می کنند. به طور کلی، ممکن است که حداقل دو هفته زمان نیاز باشد تا قرمزی و سوزش پوست فروکش کند. ممکن است پوست انداختن پوست برای چند روز یا چند هفته تجربه کنید. بسیار مهم است که در دوران بازیابی و بعد از میکرودرمابراسیون در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

زیرا پوست صورت در برابر نور بسیار حساس است. به تمام بیماران توصیه می شود که از ضد آفتاب استفاده کنند یا به طور کامل برای یک هفته بعد از میکرودرمابراسیون در برابر نور خورشید قرار نگیرید. ممکن است تنها بعد از یک روش درمانی نتیجه دلخواه خود را دریافت نکنید. استفاده از مجموعه ای از خدمات میکرودرمابراسیون می تواند نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان آورد.

سخن آخر در مورد میکرودرمابراسیون

میکرودرمابراسیون یک روش غیر شیمیایی، غیر جراحی و غیر تهاجمی می باشد. از آن برای لایه برداری از پوست، خارج کردن لایه ی بیرونی پوست که حاوی سلول های مرده می باشند استفاده می شود. با این کار می توان برای تولید پوستی سالم، قوی تر فضا ایجاد کنید. این روش به کاهش چین و چروک، بهبود آکنه و حتی رنگ پوست و تقویت ظاهر و بافت پوست کمک خواهد کرد. مدت زمان مورد نیاز برای این فرآیند بین 30 تا 60 دقیقه می باشد.

هزینه آن بستگی به متخصص و کلنیک شما خواهد داشت. میکرودرمابراسیون یک روش ایمن است اما ممکن است بعد از آن احساس قرمزی، پوست انداختن برای یک هفته کنید. اما قبل از قرار گرفتن در برابر نورخورشید مطمئن شوید که به مقدار کافی ضد آفتاب استفاده کرده اید و از انجام کارهای سخت خودداری کنید مانند شمع انداختن پوست.

منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ