4 لوسیون خانگی که برای پوست معجزه می کنند

معصومه صادقیان
لوسیون بدن برای افرادی که طرفدار پوست زیبا و جوان هستند، یک گزینه عالی محسوب می شود چرا که نرمی و لطافتی به پوست هدیه می دهد که قابل وصف نیست. اما اگر نگران هزینه بالای لوسیون های بدن هستید می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید که هم سالم تر هستند و هزینه […]

لوسیون بدن برای افرادی که طرفدار پوست زیبا و جوان هستند، یک گزینه عالی محسوب می شود چرا که نرمی و لطافتی به پوست هدیه می دهد که قابل وصف نیست. اما اگر نگران هزینه بالای لوسیون های بدن هستید می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید که هم سالم تر هستند و هزینه کمتری هم برایتان دارند،هر یک از این لوسیون ها برای یک نوع پوست مناسب اند. پس لازم است قبل از تهیه هر کدام از لوسیون شناخت نوع پوست امری ضروری است.

طرز تهیه لوسیون آلوئه ورا:
برای تهیه این لوسیون بدن لازم است تا مواد زیر را در منزل داشته باشید:
۱ قاشق غذاخوری برگ چای سبز
۲ قاشق غذاخوری گل بابونه
۲ قاشق غذاخوری گل همیشه بهار
نصف لیوان ژل آلوئه ورا

برای تهیه این لوسیون بدن لازم است تا مواد فوق را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و به همراه نصف لیوان آب بر روی شعله ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا مخلوط شما کرمی و غلیظ شود. سپس می توانید از این لوسیون برای نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی پوست بدن خود استفاده نمایید.

طرز تهیه لوسیون لیمو:
برای تهیه این لوسیون مرطوب‌کننده لازم است تا از مواد زیر استفاده کنید:
۲ قاشق غذاخوری ماست
۲ قاشق غذاخوری عسل

۲قاشق غذاخوری آبلیمو ترش

طرز تهیه لوسیون عسل:
عسل از جمله مواد طبیعی می باشد که برای پوست بسیار مفید است. عسل دارای خاصیت جذب آب است لذا از تبخیر آب موجود در بدن جلوگیری کرده و رطوبت مورد نیاز بافت ها را نیز تامین می نماید. برای تهیه این لوسیون مرطوب‌کننده لازم است تا

ابتدا ۲ قاشق عسل

۲ قاشق آب

را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید. پس از مخلوط شدن آنان با یکدیگر مجدد حدود ۱۰ قطره آب به مخلوط اضافه کنید. در نهایت این لوسیون را بر روی پوست بدن خود ماساژ داده و پس از حدود ۱۵ دقیقه بدن را آبکشی کنید.

طرز تهیه لوسیون بدن با روغن نارگیل:
در این لوسیون بدن از انواع مواد مغذی و آبرسان برای پوست از جمله روغن نارگیل و ژل آلوورا استفاده می شود لذا می تواند تاثیر بالایی بر نرمی و لطافت پوست داشته باشد. برای تهیه این لوسیون در خانه لازم است تا مواد زیر را در منزل داشته باشید:
نصف استکان روغن نارگیل
۱ فنجان کره
۱ قاشق غذاخوری عصاره آلوئه ورا
۱ قاشق روغن بادام زمینی
۱ قاشق غذاخوری روغن شی باتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ