توضیحات دکتر یاسمن داروغه کاظم درباره بکارگیری لیزر در جراحی پلاستیک صورت

اخبار پزشکی و سلامت-دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی:لیزرها در مبحث امراض پوستی و جراحی پلاستیک صورت بیشترین کاربرد را دارند.

دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی:

لیزرها در مبحث امراض پوستی و جراحی پلاستیک صورت بیشترین کاربرد را دارند. لیزرها در درمان پوست از دقت بیشتر و کیفیت هموستاز بالاتری برخوردارند؛ لیزرها نقش موثری در نگهداری از ضایعات پوستی داشته و اسکار کمتری بر جای می‌گذارند. انتخاب نوع لیزر به ماهیت بافت ضایعات، اندازه آنها و ویژگی‌های لیزر منتخب بستگی دارد. بیماران باید از عوارض احتمالی درمان مانند هیپرپیگمانتاسیون (افزایش رنگ پوست) موقت و دائمی، اسکارهای ناخوشایند و میزان موفقیت عمل آگاهی داشته باشند.
بازسازی پوست به کمک متدهای کاهنده از لیزر درمانی جهت ترمیم زخم، رینوفیما، التهاب آکتینیک لب‌ها، آماس سرطانی سطحی و چین و چروک پوستی استفاده می‌شود. جهت دست‌یابی به نتایج مطلوب، بهتر است که عمق آسیب حرارتی را بر روی ۱۰۰ میکرومتر تنظیم کنیم. برای ترمیم زخم‌های هیپرتروفیک، از پالس‌های متناوب در امتداد زخم استفاده می‌شود تا سطح ضایعه ریشه‌کن شود. پس از اتمام درمان، بیمار با هیپرپیگمانتاسیون یا افزایش رنگ پوست خود مواجه می‌شود؛ این معضل قابل برگشت بوده و به طور معمول در عرض چند ماه ترمیم می‌شود. در صورتی که عمق آسیب حرارتی بیش از اندازه باشد، اثرات هیپرپیگمانتاسیون دائمی خواهند بود. جهت جلوگیری از خطرات احتمالی درمان، از لیزرهای دی اکسید کربن تنها جهت ترمیم پوست‌های روشن استفاده می‌شود. یکی از برتری‌های عمده لیزرها در مقایسه با تکنیک‌های لایه‌برداری سنتی، جلوگیری از خشک شدن پوست است. از لیزرهای اربیم:یاگ جهت ترمیم معایب سطحی پوست استفاده می‌شود. این لیزرها در مقایسه با لیزرهای دی اکسید کربن عملکرد بهتری داشته و عوارض جانبی کمتری به دنبال دارند.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌‌ Advance Cosmetic و Associates In Plastic و کتاب‌Plastic Surgery Secrets Plus  ‌نوشته جفری واینز وایگ استفاده شده است.

 

دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی پزشک عضو انجمن لیزر پزشکی ایران و انجمن جراحان و زیبایی ایران است که و دارای عضویت انجمن درماتولوژیست آمریکاست. او مدیر مرکز اسپاپزشکی یاسمین است که در سال 1393 افتتاح شده است‌. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ