چگونه می‌توان مشکل عرق سوختگی ناشی از دویدن را حل کرد؟

maryam01
کهیرهای تابستانی برای بسیاری از مردم بسیار دردسرساز است، خصوصا دونده‌ها.

یکی از بیماران سؤال کرده که: هر تابستان در اطراف گردن، استخوان ترقوه و پشت گوش‌هایم دچار عرق سوختگی می‌شوم. در واقع پوستم شدیدا خارش می‌گیرد و خشک می‌شود و معمولا تا زمان دویدن بعدی اذیتم می‌کند. من از کرمهای پوستی و هیدروکورتیزون استفاده کرده ام، اما باعث رفع مشکلم نشد. گزینه ی شما چیست؟
کهیرهای تابستانی برای بسیاری از مردم بسیار دردسرساز است، خصوصا دونده‌ها. ترکیب گرمای تابستان و گرمای حاصل از دویدن باعث بد‌تر شدن کهیر‌ها می‌شود. مدت زمانی را که در تابستان زیر تهویه کننده ی هوا سپری می‌کنیم می‌تواند درست به مانند زمستان پوستمان را خشک کند. اگر خشکی پوست مشکل شماست، می‌توانید از ژل پترولیوم استفاده کنید. بلافاصله بعد از حمام و دو تا سه بار در روز آن را روی پوست خود بمالید.
اگر آدمی هستید که تعرق زیادی دارید، منافذ تعرق شما ممکن است به خاطر عرق سوز شدن مسدود شود که معمولا در قالب برآمدگی های سرخ کوچک روی گردن، بالای کمر، روی سینه و خصوصا محل سایش لباس با تن خود را نشان می‌دهد.
لباسهای شل و گشاد و یا لباسهایی که یقه ی آن‌ها زیاد تنگ نیست هم می‌تواند برای پیشگیری از این مشکل مفید باشد. از کلرهیدرات آلومینیوم که حاوی مواد ضدتعرق است بر روی نواحی عرق سوزشده استفاده کنید تا تعرقتان کم شود. دوش آب سرد هم می‌تواند بلافاصله بعد از تمرین و ورزش مفید باشد.
 (منبع: medicinenet)

درمان های خانگی برای رفع عرق سوختگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ