هیدروکسی کات شما را لاغر نمی کند؛ می کشد!

رزیتا اشتری
دور داروهای ماهواره ای را خط قرمز بکشید؛ر- بعضی از افرادی که از مشکل چاقی رنج می برند به جای پیروی از رژیم های اصولی زیر نظر پزشک متخصص، ترجیح می دهند به دنبال راه های میان بر باشند.

الو دکتر- بعضی از افرادی که از مشکل چاقی رنج می برند به جای پیروی از رژیم های اصولی زیر نظر پزشک متخصص، ترجیح می دهند به دنبال راه های میان بر باشند. در صورتی که داروهای لاغری ماهواره ای فاقد اعتبار هستند و نه تنها تاثیری در لاغری افراد ندارند بلکه عوارض دیگری هم به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش الو دکتر دکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با سلامانه  می گوید: “هیدروکسی کات باعث اختلال در کبد و از کار افتادن کامل آن یعنی کبد می شود. این دارو اگر با معده خالی مصرف شود باعث بالا رفتن فشار خون در فرد می شود و حتی در مواردی افزایش خطر حمله‌های قلبی و سکته به دنبال مصرف این دارو گزارش شده است.  با وجود این همه عوارض این دارو تاکید کرده است صبح ها ناشتا مصرف شود!”

 به گزارش الو دکتر و به گفته دکتر زهرا علیزاده” متاسفانه این تبلیغات می‌تواند مصرف‌کننده ناآگاه را گول بزند. در تبلیغات می‌بینیم که عنوان می‌شود هیدروکسی‌کات حاوی افدرا نیست و از مواد اولیه گیاهی تشکیل شده، در حالی که نداشتن افدرا، به این معنی نیست که هیدروکسی‌کات بی‌ضرر است. علاوه بر این، میزان کافئین موجود این دارو نیز بسیار بالا بوده و می‌تواند معادل چندین و چند فنجان قهوه به بدن کافئین برساند.”

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ