کدام نوع و رنگ رژ لب برای شما مناسب‌تر است-قسمت دوم

مهرناز زاوه
چسب لب اغلب می‌تواند حالت خشک‌کننده داشته باشد و خانم‌های مسن‌تر باید سعی کنند از آن استفاده نکنند.

در ادامه‌ی قسمت اول به راهکارهایی برای انتخاب رژ لب مناسب اشاره می‌کنیم. 
چسب لب: اغلب می‌تواند حالت خشک‌کننده داشته باشد و خانم‌های مسن‌تر باید سعی کنند از آن استفاده نکنند. چرا که اصولا در سنین بالا، لب‌ها بیشتر خشک می‌شود. این رنگ‌ها برای آنهایی که در سنین ۲۰ و ۳۰ سالگی هستند و دوست دارند رنگی که برای لب‌های خود استفاده می‌کنند تا مدت زمان زیادی روی آن بماند گزینه‌ای فوق‌العاده است.
ژل لب: این ژل‌ها تلاش دارند تا خلاء بین رنگ لب و برق لب را پر کنند و حاوی رنگدانه‌های فراوان همراه با خاصیت درخشندگی فراوان‌اند. متأسفانه، بسیاری از آنها برای خانم‌های سن بالا زیاد از حد براق به نظر می‌رسند و طوری نشان می‌دهد که انگار از لوازم آرایش دخترشان استفاده کرده‌اند. با این حال، محصولات معدودی در بازار وجود دارد که تلفیق رنگ و برق آنها بسیار عالی است. فقط مراقب این مسئله باشید: ژل‌های لب، بیشتر از دیگر محصولات آرایش لب به دندان‌هایتان مالیده می‌شوند که برای هیچکس خوشایند نیست.
رژ لب: امروزه رژ لب‌ها اشکال و رنگ‌های مختلفی دارند. رژ لب‌های مرطوب‌کننده، رژ لب‌هایی با ماندگاری بالا، رژ لب‌های خالص، رژ لب با درخشندگی ملایم، رژ لب‌های مات، رژ لب‌های براق و بسیاری گزینه‌های دیگر در بازار موجود است. مثلا رژ لب مرطوب کننده برای خانم‌‌ها در هر سنی مناسب است، هر‌چند که تنوع رنگ آن چندان زیاد نیست.
رژ لب با ماندگاری طولانی: ترکیبات رنگی موجود در این رژها خواص ماندگاری زیادی داشته و از طرفی تأثیرات منفی هم دارد. یکی از بارزترین آنها این است که باعث ترک‌خوردگی و خشک شدن لب‌ها می‌شود. برای آنکه چنین اتفاقی نیافتد، بسیاری از برندهای جدیدِ این نوع محصولات حاوی مواد نرم کننده‌ای هستند که بی‌آنکه بخواهد رنگ روی لب را از بین ببرد، آن را مرطوب می‌کند.
رژ لب خالص: حاوی رنگدانه‌های کمتری نسبت به رژ لب‌های استاندارد و بیشتر از حجم‌دهنده‌های لب است و همین باعث می‌شود خانم‌هایی که ترجیح می‌دهند ظاهری ملایم‌تر داشته باشند بیشتر به سمت این محصول بروند. اکثر رژ لب‌های خالص حاوی مواد مرطوب کننده‌ای هستند که به لب‌های خشک کمک می‌کند تا پُرتر و شاداب‌تر به نظر بیایند. از آنجایی که رنگ این نوع رژها چندان بارز نیست، برای استفاده در طول روز یا ست کردن با یک لباس رسمی در شب بسیار مناسب‌اند.
رژ لب اکلیلی: این رژ لب‌ها اغلب متالیک، صدفی و در حالت طبیعی درخشنده به نظر می‌رسند. زنان بالای ۴۰ سال نباید از آنها استفاده کنند مگر روی وسط لب‌هایشان، تا آن را کمی پُرتر نشان دهند. استفاده از آنها در شب مناسب‌تر از روز است.
رژ لب مات: این نوع از رژ لب‌ها اغلب حاوی مواد نرم کننده و درخشندگی بسیار کمی هستند. از طرفی رنگدانه‌های آنها غلیظ بوده و رنگ زیادی به لب‌ها می‌بخشند. با این حال، این رژ لب‌ها بدون استفاده از حجم‌دهنده یا براق‌کننده لب، تنها یک لایه بسیار مصنوعی از رنگ روی لب ایجاد می‌کنند.
کرم لب: اغلب حاوی بیشترین میزان ویتامین E هستند و همیشه مواد نرم کننده و مرطوب کننده دارند که کمک می‌کند لب‌ها نرم و انعطاف‌پذیر به نظر بیاید. برخی از آنها هم حاوی سیلیکون هستند که باعث پوشانده شدن ترک‌های لب و نیز پرتر نشان دادن آن می‌شود. این محصول برای خانم‌هایی مناسب است که دوست دارند از مزیت‌های برق لب همراه با کمی درخشندگی و مواد مرطوب کننده بیشتر بهره‌مند شوند.
منبع: thebeautybiz

طبیعی‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین رژ‌لب خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ