این زنان مشهور سرطان را شکست دادند+عکس

پانته آ توتونپیان
در اینجا با زنان مشهوری آشنا می شوید که به سرطان سینه مبتلا شدند اما توانستند پس از دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، آن را شکست بدهند و به زندگی عادی خود بازگردند.

کریستینا اپل گِیت

سال 2008 در سی و هفت سالگی اعلام کرد که به تشخیص پزشکان به سرطان پستان مبتلا شده است. سرطان با ام آر آی آشکار شد، و آزمایش ها نشان دادند که کریستینا حامل ژن سرطان پستان است (مادر او نیز از همین سرطان جان به در برده). هر دو پستان او را پاکسازی کردند که جراحی ترمیمی را نیز در پی داشت، و از آن پس اثری از سرطان در او باقی نمانده است. کریستینا در گفت و گویی بی پرده با نشریه ELLE از زندگی با بدن جراحی شده خود گفت: «متاسفانه از آن به بعد باید زندگی با آن پستان های مصنوعی را آغاز کنید، و این هر روز به یادتان می آورد که این بلا بر سر شما آمده و بخشی از بدنتان تغییر چشمگیری کرده، پذیرفتن آن گاهی بسیار دشوار است.»

از بخت خوش، کریستینا، بازیگر سینما توانست در ژانویه 2011 فرزندی به دنیا بیاورد.

اولیویا نیئتن جان

پس از تشخیص سرطان پستان در ستاره مجموعه تلویزیونی Grease، درمان آغاز شد و یک سال ادامه یافت. اولیویا که یک فرزند دارد اظهار داشت: «من هر روز برنامه مراقبه داشتم. به یوگا می پرداختم. از مشابه درمانی بهره می گرفتم، خوب می خوردم. تا جایی که می توانستم مقاومت درونی ام را بالا می بردم. افکار بد که هجوم می آوردند زود از سرم بیرون می کردم. عمل جراحی ای که روی من انجام شد شکل تعدیل شده ای از پاکسازی شدید پستان همراه با جراحی ترمیمی بود- البته وقتی زنان از خواب بیدار می شوند و جای پستان ها را خالی می بینند ممکن است ضربه روحی بخورند.»

آنجلینا جولی

هرچند معاینات پزشکی هرگز او را مبتلا به سرطانی تشخیص نداند. به گفته خودش، چون نمی خواست فرزندانش را تنها بگذارد حفظ سلامت خود را شخصا بر عهده گرفت. همین که فهمید حامل ژن «معیوب» BRCAI است، که خطر ابتلا به سرطان پستان یا تخمدان را افزایش می دهد، تصمیم گرفت با عمل جراحی پیشگیرانه هر دو پستان و نیز تخمدان و لوله های رحم خود را پاکسازی کند. آنجلینا یکی از دلایل این اقدامات تهاجمی را از دست دادن مادر و مادربزرگ خود به خاطر همین بیماری برشمرد. او در مقاله ای برای نیویورک تایمز نوشت: «من تجربه ای را از سر گذراندم که به نظرم هزاران زن دیگر داشته اند. 

به خود گفتم که باید آرام و قوی باشم، و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کم بزرگ شدن فرزندان را نمی بینیم و از دیدار نوه هایم محروم می شوم. البته گرفتن این تصمیم ها آسان نیست. اما می توان اختیار کار را به دست گرفت و با مشکلی که برای سلامتی پیش می آید دست و پنجه نرم کرد. می توانید دنبال توصیه های پزشکی باشید، با گزینه های موجود آشنا شوید، و همان را برگزینید که برای شما مناسب است. دانایی قدرت است.»

ادی فالکو

ستاره مجموعه تلویزیونی Jackie Nurse در سال 2003 به جنگ سرطان پستان رفت، از این بیماریِ سخت جان به در برد، و پا به دوره قطع درمان گذاشت. پس از آن دو کودک را به فرزندی گرفت: پسری در 2005، و دختری در 2008. او در مقاله ای نوشت «حول و حوش فوریه 2004 فهمیدم سرطان بنا نیست من را بکشد. سال ها در انتظار تشکیل خانواده بودم، اما جان به در بردن از سرطان این خاصیت را دارد که اولویت های شما را تغییر می دهد. من چهل ساله بود و مجرد. دیگر وقتش رسیده بود. پس فرایند فرزند خواندگی را آغاز کردم. البته نمی دانستم این کار واقعا درست است یا نه، چون مطمئن نبودم سرطان دیگر بازنگردد. اما با تمامی وجودم نیاز داشتم و می خواستم که مادر باشم. در ژانویه 2005 که اندرسون، این پسر بی نظیر که بسیار به خودم شباهت دارد، به دنیا آمد فکر کردم که شاید بنا بوده زندگی من به همین شکل درآید.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ