۷ راز اصطلاح صورت که هر مردی باید بداند-قسمت اول

مهرناز زاوه
آیا صبح‌ها زمان کمی دارید و باید زود آماده شوید؟ پس بهتر است بلافاصله بعد از حمام رفتن، اصلاح کنید. آب گرم باعث نرم شدن پوستتان شده و کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید تیغ را روی صورت بکشید.

آنتونیو سنتنو- اولین تلاش من برای اصلاح صورتم کاملا با شکست مواجه شد. بسیاری از نوجوانان زمانی که هنوز در سنین مدرسه هستند اصلاح صورت را آغاز می‌کنند، بی‌آنکه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی روش‌ها و محصولات مخصوص این کار داشته باشند. 
آنها سعی می‌کنند با آزمون و خطا پیش بروند و مراقب صورتشان باشند، و اغلب از این فرآیند دشوار و سوزش ناشی از تحریک یا حساسیت به تیغ متنفرند که به خاطر استفاده از روش‌های نادرست رخ می‌دهد. ادامه دادن عادات بد اصلاح به طور مداوم باعث می‌شود هیچ‌وقت به خوبی اصلاح نکنید و همواره صورت‌تان قرمز باشد. در اینجا به توصیه‌هایی برای شما و پسر ۱۱ ساله‌ام که تازه شروع کرده به اصلاح بالای لب خود می‌پردازم. به عنوان یک پدر، دوست دارم از این مسئله مطمئن شوم که او با به‌کار‌گیری بهترین توصیه، دیگر مرتکب اشتباهاتی در اصلاح صورتش نمی‌شود؛ اشتباهاتی که من در جوانی مرتکب شدم.
۱.درست انجام دادن یک عادت
وقتی ۱۴ سال داشتم، عادت کرده بودم به اصلاح صورت، آن هم نه اصلاح خوب. در حالیکه یک کرم اصلاح و یک تیغ یک بار مصرف هم داشتم، از هر طرفی که می‌شد این تیغ را می‌کشیدم تا صورتم را از شرّ پرزها خلاص کنم. بعد از چند دهه تحقیق و یادگیری، به راحتی می‌توانم ادعا کنم که حالا می‌توانم روش‌های اصلاحم را مدیریت کنم. بهتر است درباره انواع تیغ‌ها، کرم‌ها، ژل‌های بعد از اصلاح و فرچه‌ها تحقیق کنید و حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
-صورتتان را برای اصلاح آماده کنید
بهتر است بعد از حمام و با آب گرم اصلاح کنید.
-از روغن‌های پیش از اصلاح استفاده کنید
این روغن‌ها در قالب نرم‌کننده عمل کرده و باعث می‌شوند که اصلاح آسانی داشته باشید.
-از یک کِرم اصلاح با کیفیت استفاده کنید
از استفاده از کرم‌های اصلاح یا خمیرهایی که حالت اسپری دارند خودداری کنید.
-از فرچه استفاده کنید
کرم اصلاح را با حرکات دایره‌ای فرچه روی صورت بمالید و بعد ضربه‌های رو بالا به آن بزنید تا موها را از سطح صورت بلند و دور کند.
-در جهت رویش موها اصلاح کنید
این کار را از بالای صورت و به سمت پایین انجام دهید –‌از کنار گوش به سمت دهان. بعد از اصلاح از بالا به پایین، تیغ را به آرامی و به صورت عمودی در خلاف جهت رویش موها بکشید تا در انتها صورتتان نرم‌تر شود.
-تیغ را بشویید
بعد از هر بار کشیدن تیغ روی صورت، آن را زیر آب بگیرید تا موهایی که لای لبه‌های آن گیر کرده از بین برود.
-پوست‌تان را سفت نگه دارید
برای داشتن اصلاحی بهتر، پوستتان را بکشید و فشار دهید.
-صورتتان را با آب سرد بشویید
و در پایان کار آن را با حوله خشک کنید.
-از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید
این لوسیون باعث هیدراته شدن مجدد پوست تان شده و از التهاب آن می‌کاهد.
۲.سعی کنید صورتتان را به درستی برای اصلاح آماده کنید
به خاطر داشته باشید که آماده کردن پوست برای یک اصلاح عالی بسیار حائز اهمیت است.
آیا صبح‌ها زمان کمی دارید و باید زود آماده شوید؟ پس بهتر است بلافاصله بعد از حمام رفتن، اصلاح کنید. آب گرم باعث نرم شدن پوستتان شده و کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید تیغ را روی صورت بکشید. اگر مشکل زمانی ندارید، صورتتان را خیس کنید و بعد حوله‌ای را که آغشته به آب گرم است چند دقیقه روی آن قرار دهید. با استفاده از فرچه، کرم اصلاح را روی صورت و پوستتان بمالید. تیغ را قبل از اصلاح و بعد از هر بار کشیدن روی صورت با آب گرم بشویید.
منبع: realmenrealstyle

۴ اصلی که هر مردی باید برای ریش گذاشتن رعایت کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ