۶۰ درصد مردان تهران چاقند!

faateme1366
وزیر بهداشت اعلام کرد: با این روند و بدون توجه به پیشگیری، تا یک دهه آینده ۲۵۰۰ میلیارد تومان باید پول دیالیز بدهیم.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در پنجمین روز از هفته سلامت در دیدار با اعضای شورای عالی خانه هنرمندان به ارایه آمارهای مربوط به سلامت ایرانیان پرداخت و گفت: در تهران نزدیک به ۶۰ درصد افراد میانسال اضافه وزن دارند و متوسط چاقی در کشور ما ۴۰ درصد است که هر دهه نیز بر این میزان افزوده می شود.

 هاشمی با اشاره به سبک زندگی در کشور ادامه داد: مردم ما از پرخوری رنج می‌برند و به طور معمول ۳۰ درصد کالری دریافت شده روزانه مازاد نیاز است و در انتخاب غذاهایی هم که مصرف می کنیم، درست عمل نمی کنند و توصیه های ما را هم در این زمینه جدی نمی گیرند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در تصحیح سبک زندگی مردم گفت: طبق آمارهای رسمی ۹۰ درصد سرطان ریه به دلیل مصرف سیگار و دخانیات و همچنین سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل چاقی است؛ ما حدود ۱۰ میلیون بیمار مبتلا به فشار خون بالا داریم، همچنین ۵ میلیون مبتلا به دیابت و به همین تعداد نیز افراد در معرض این بیماری، بنابراین باید در این موارد فرهنگسازی صورت بگیرد و هنرمندان می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

 هاشمی هشدار داد که اگر پیشگیری را رواج ندهیم، مردم ایران پیرتر می‌شوند و در ادامه گفت: با این وضعیت در ۳۵ سال آینده که جمعیت بالای ۶۰ سال ما ۳ برابر می‌شود، اکثراً به بیماری‌های صعب العلاج و سرطان‌ها و سکته‌ها مبتلا می‌شوند. همچنین برآوردها نشان می دهد که اگر با همین روند پیش برویم، ظرف یک دهه آینده باید ۲۵۰۰ میلیارد تومان پول دیالیز بدهیم، بنابراین اگر جامعه سالمی می خواهیم باید مردم سالمی داشته باشیم و در این مسیر هنرمندان جامعه ما نیز نقش بسزایی دارند

منبع: ایلنا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ