کاهش وزن با گارسینیا کامبوجیا

شکل و شمایل و ظاهر گارسینیا کامبوجیا شبیه به کدو تنبل می باشد. خاصیت های درمانی این میوه معروف به خاطر ترکیباتی به شیمیایی به نام هیدروکسی سیتریک اسید درون آن است.

شکل و شمایل و ظاهر گارسینیا کامبوجیا شبیه به  کدو تنبل می باشد. خاصیت های درمانی این میوه معروف به خاطر ترکیباتی به شیمیایی به نام هیدروکسی سیتریک اسید درون آن است. از قدیم الایام گارسینیا کامبوجیا برای کم کردن وزن کاربرد داشت برخی از مردم با مصرف  این میوه خود به لاغری دست پیدا می کردند اما اولین بار در کشور آمریکا خواص درمانی  این میوه برای لاغری در اختیار مردم قرار گرفت و به سرعت مکمل های دارویی حاوی این ماده به داروخانه ها راه یافتند ..

گارسینیا کامبوجیا می تواند در افت قند خون در مبتلایان به امراض قندی مفید باشد به همین خاطر کسانی که  تحت درمان با از فرآورده ای  کاهش دهنده قند خون استفاده می کنند مصرف این میوه  توصیه نمی شود که این ماده را مصرف نکنند. چون می تواند باعث افت شدید قند خون این افراد شود.

همچنین برخی محققین معتقدند که گارسینیا کامبوجیا ممکن است باعث کاهش میزان تری گلیسرید و چربی خون شود کسانی  که از فرآورده های دارویی برای کاهش چربی خون خود استفاده میکنند در مصرف این دارو باید احتیاط کنند.

داروی گارسینیا کامبوجیا عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد. از جمله می توانیم به گیجی و سیاهی رفتن چشم ، خشک شدن دهان، درد پیشانی، دل پیچه، مشکلات گوارشی و اسهال اشاره کنیم. همچنین سازمان دارو و غذا در ایالات متحده در زمینه مصرف داروی کاهش وزن با گارسینیا کامبوجیا به منظور کم شدن وزن توصیه های مهمی به مردم داده است. چون  این دارو در ایجاد عارضه های  خطرساز برای کبد نقش مهمی دارد. چون  مکمل گارسینیا کامبوجیا بغیر از خود گارسینیا کامبوجیا مواد دیگری نیز دارد ومشخص نیست عارضه های  کبدی به خاطر مصرف این مکمل پدید می آیند یا مواد همراه با گارسینیا..

همچنین مکمل گارسینیا کامبوجیا دچار تداخلات دارویی با برخی داروها و بیماری ها می شود کسانی که  به آسم یا آلرژی مبتلا هستند و داروهایی همچون مونته لوکاستا ستفاده می کنند نباید مکمل گارسینیا کامبوجیا بخورند.

استفاده از این مکمل در کسانی که دچار امراض قندی شده اند و از فرآورده ای دارویی ضد دیابت مانند انسولین استفاده می کنند، کسانی که کم خونی داشته و مکمل آهن میل می کنند، کسانی که مسکن میل می کنند، ممنوع است.

همچنین مبتلایان به انواع عارضه های روحی و روانی و کسانی که از داروهای کاهش دهنده کلسترول خون استفاده می کنند، مصرف کنندگان داروهای ضد انعقادی خون، بانوان باردار و شیرده، بیماران کبدی و کلیوی  استفاده از این مکمل ممنوعیت دارند.

طرفداران می گویند اچ سی آ، نوعی اسید آلی است که باعث ایجاد احساس سیری شده ، اشتها را کم می کند و موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. برخی از مصرف کنندگان این میوه معتقدند بهترین درمان طبیعی برای کم کردن وزنشان را در پیش گرفته اند. افرادی دیگر نیز  می گویند گارسینیا کامبوجیا موجب بالارفتن کلسترول و بهبود عملکرد ورزشی شان می شود.

یافته های در زمینه گارسینیا کامبوجیا بسیار زیاد است. همچنین تشخیص درستی یا نادرستی شایعات در مورد ویژگی های درمانی این میوه بسیار سخت است

گارسینیا کامبوجیا و احساس سیری

دلیل علمی در زمینه این ادعا در دست نیست. تحقیقات گسترده در مورد گارسینیا کامبوجیا ثابت کرد که  هیچ مدرکی علمی که اثبات کند این مکمل می تواند روی اشتها و سیری تاثیرگذار باشد در دسترس نیست.آزمایشات علمی روی موش های آزمایشگاهی یافته های جالبی دربرداشت اما تاکنون تایید این ادعا روی انسان ها تایید نشده است.

کم کردن وزن با گارسینیا کامبوجیا

یافته هایی در زمینه کاهش وزن با استفاده زا مکمل گارسینیا کامبوجیا در دست نیست. یک تحقیق 4 ماهه روی موش ها ثابت کرد که این مکمل تاثیر آنچنانی روی کم شدن وزن موش ها نگذاشته است..

افزایش وخت و ساز با گارسینیا کامبوجیا

برخی تحقیقات در این زمینه ثابت کرد مکمل گارسینیا کامبوجیا  تاثیرات مفیدی بر افزایش سوخت و ساز بدن میگذارد این نتایج در نمونه موش های آزمایشگاهی وانسان ها دیده شده است که استفاده از این مکمل به روند سوخت و ساز چربی سرعت بخشیده است.

بهبود عملکرد ورزشی گارسینیا کامبوجیا

یافته های علمی باعث تایید این ادعا شد. تحقیقات در زمینه مصرف گارسینیا کامبوجیا ثابت کرد این مکمل در طولانی مدت از  خستگی بدن حین ورزش پیشگیری می کند.

پیامدهای مصرف گارسینیا کامبوجیا

عوارض جانبی کمی برای این مکمل گزارش شده است:

گیجی

خشکی و بوی نامطبوع دهان

مشکلات معده

اسهال

ملاحظات مهم

بافته های علمی زیادی وجود دارند که پس از مطالعه آن ها باید در زمینه مصرف گارسینیا کامبوجیا تصمیم بگیرید.

همه چیز درباره رژیم لاغری

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ