چطور در عید چاق نشویم

toranj
چطور در عید چاق نشویم و همچنان به خوردن ادامه دهیم و بتوانیم بعد از عید نیز بدون عذاب وجدان به زندگی بهاری خود ادامه دهیم؟ در ادامه با ترفندهایی برای جلوگیری از چاقی عید آشنا خواهید شد.

تعطیلات عید می تواند بدترین تاثیر را روی خوردن خوراکی های ما بگذارد. بودن در خانه  شکلات ها، آجیل ها مطمینا شما را به سمت خود می کشاند. در تعطیلات عید با این ترفندها می توانید از چاقی جلوگیری کنید پس در ادامه راه هایی رابخوانید تا بدانید که چطور می توان در عید چاتق نشد.

در عید از چاق شدن جلوگیری کنیم

1) داشتن فعالیت

    سعی کنید فعالیت داشته باشید.
    درست است که تعطیلات عید میل به خوابیدن و یا دراز کشیدن جلوی تلویزیون را زیاد می‌کند، اما اگر به وزن خود اهمیت می‌دهید پیاده‌روی منظم را فراموش نکنید.
    هر چه کمتر فعالیت داشته باشید، احتمال افزایش وزن بیشتر است.

۲) مصرف میوه

مصرف میوه، به علت دارا بودن مقدار فیبر زیاد، علاوه بر آنکه خطر یبوست را از بین می‌برد، باعث می‌شود که بیشتر احساس سیری کنید و کمتر میل به خوردن مواد غذایی قندی و پرچرب داشته باشید.

۳) خوردن میزان کم شیرینی

سعی کنید به میزان حداقل، از شیرینی‌جات استفاده کنید. نخوردن شیرینی، که یکی از پایه‌های عید در ایران است، کار سختی است ،اما خوردن میزان کم شیرینی کار سختی نیست و برای تناسب اندام هم ضروری است، زیرا مواد قندی به راحتی به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می‌گردند و باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴) مصرف یک وعده‌ی نان و سبزی

پیش از رفتن به مهمانی، یک وعده‌ی نان و سبزی مصرف کنید تا اندکی اشتهای خود را کاهش داده باشید. اینگونه از چاق شدن در عید جلوگیری کنید.

۵) کنترل میزان قند مصرفی

در ایام عید، دریافت قند به خودی خود بالاست. پس بهتر است به همراه چای، قند نخورید تا میزان قند دریافتی خود را بیش از آن‌چه که هست نکنید.

غذ ارا آرام بخورید

 در کل برای انواع خورد و خوراکی هایی که بهتون تعارف میشه، با بشقاب کوچک تر و لقمه های کوچک تری میل کنین. برای میل غذاتون هم حجم بیشتر مواد مصرفی داخل بشقاب رو با سالاد پر کنین و سعی کنین با حرف زدن با دیگران هواستون رو پرت کنین و کمتر روی دیس غذا متمرکز شین تا از موضوع اضافه وزن در تعطیلات عید هم پیشگیری کنین. در کل در مهمانی‌ها، غذا را آرام بخورید و کامل بجوید. هرچه آرام‌تر غذا بخورید در هنگام ارسال پیغام سیری توسط مغز، کمتر غذا خورده‌اید.

سعی کنید استرس چاقی نداشته باشید. در ایام عید از مهمانی‌ها لذت ببرید. به لاغری فکر نکنید ، همینکه افزایش وزن درعید  نداشته باشید کافی است.

وعده‌های غذایی را با پروتئین متعادل نگه دارید

به طور سنتی غذاهای ایام تعطیلات غنی از کربوهیدرات و فاقد پروتئین هستند. بنابراین مهم است که وعده‌های غذایی‌تان شامل پروتئین نیز باشد، زیرا پروتئین به زودتر سیر شدن کمک می‌کند. در حقیقت، مصرف پروتئین همراه با وعده‌‌‌ی غذایی به صورت اتوماتیک به کاهش کالری دریافتی می‌انجامد. پروتئین برای کنترل وزن هم مفید است، زیرا سوخت‌وساز بدن را افزایش و سطح هورمون اشتها را کاهش می‌دهد. برای مدیریت بهتر وزن‌تان، باید در هر وعده‌ی غذایی مقدار ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید. گوشت، مرغ، ماهی و لوبیا منابع غنی‌شده‌ی پروتئین هستند. سعی کنید در وعده‌های غذایی ایام تعطیلات‌‌تان، از این مواد غذایی هم استفاده کنید. 

چطور در نوروز امسال چاق نشویم؟

چه زمانی کربوهیدرات بخوریم تا چاق نشویم؟!

هر روز از گروههای غذایی چقدر بخوریم تا چاق نشویم؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ