عوارض خطرناک نخوردن سحری!

parya
نخوردن سحری می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. با عوارض خطرناک نخوردن سحری آشنا شوید.

عده ای از روزه داران به دلیل اینکه تصور میکنند بنیه ی قوی دارند و برایشان سخت است که از خواب بیدار شوند به همین دلیل سحری نمیخورد. ولی لازم است بدانید که نخوردن سحری اصلا گزینه ی خوبی نمی باشد. در این مقاله با عوارض خطرناک نخوردن سحری آشنا شوید

مضرات نخوردن سحری در ماه رمضان

حذف وعده سحری ماه رمضان برای سلامت افراد ضرر دارد و با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری در فصل تابستان، به همه روزه داران توصیه می شود که حتماً سحری را در برنامه غذایی خود داشته باشند. با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری در فصل تابستان که حدود 14تا 15 ساعت طول می کشد، مصرف غذای مقوی و نوشیدن مایعات در وعده غذایی سحری می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه ی روزه داران را تأمین کرده و عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی و مایعات را در بدن کاهش دهد.

یک متخصص طب سنتی با بیان فواید روزه بر بدن  و عوارض نخوردن غذا در وعده سحر اظهار داشت:بروز انواع بیماری ها به دلیل تجمع مواد زائد در بدن است که این مواد زائد از تجمع زیادی غذا در معده و روده بروز پیدا می کند و روزه تنها راه درمان است.

وی گفت:روزه گرفتن موجب دفع سموم از بدن خواهد شد چرا که  متخصصان طب سنتی بر این باورند که فایده بزرگ کم خوردن و پرهیز از غذا در یک مدت کوتاه برای بدن بسیار فایده دارد البته به شرط آن که آداب صحیح غذا خوردن در وعده سحر و افطار رعایت شود.
این متخصص طب سنتی عنوان کرد:سیستم گوارش در طول ماه رمضان استراحت می کند. روزه یعنی کم خوردن و کم نوشیدن که هر دو به افزایش سلامتی کمک می کند، البته ضعف در روزه داری نیز غیرقابل اجتناب است که رعایت تدابیر مزاجی از مهم ترین مسائل در ماه رمضان است.
میرغضنفری ادامه داد:در روزه داری حرارت بالا می رود و افرادی که مزاجشان گرم است, بیشتر دچار مشکل می شوند که با انجام تدابیری، یک رمضان پرفایده خواهند داشت.

سحری نخوردن در ماه رمضان

 میل به خوردن سحری ندارم، چه کنم؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ