هشدار؛ شستن صورت می‌تواند خطرناک باشد

اداره غذا و داروی آمریکا دو عاملی را کشف کرده که ما معمولاً در بسیاری از محصولات شست‌وشو استفاده می‌کنیم و شاید باعث آسیب‌های جدی به صورت‌مان شود.

به تازگی کشف شد که شستن صورت ممکن است گاهی زندگی ما را تهدید کند! اداره غذا و داروی آمریکا دو عاملی را کشف کرده که ما معمولاً در بسیاری از محصولات شست‌وشو استفاده می‌کنیم و شاید باعث آسیب‌های جدی به صورت‌مان شود.
این موارد باعث واکنش‌های آلرژیک جدی می‌شوند که اگر فرد در بیمارستان بستری نشود حتا ممکن است موجب مرگ او هم بشود.
بنا به اعلام اداره غذا و دارو، محصولات زیادی هستند که در خود اسید سالیسیلیک و بنزوییل پروکساید دارند که می‌تواند بر پوست انسان تاثیراتی منفی داشته باشد.
اداره غذا و داروی آمریکا طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۳۰ گزارش با اطلاعاتی درباره واکنش‌های منفی آن محصولات دریافت کرده است. تاثیرات منفی این محصولات علایمی چون فشار خون پایین، تنگی نفس، گرفتگی گلو، بی‌حالی و یا حتا غش کردن دارد. گاهی بیمار حتا در بخش‌هایی از بدن احساس درد می‌کند که آن محصول اصلاً در آن‌جا استفاده نشده است. اگرچه تاکنون هیچ مورد مرگ مخابره نشده اما همگی بستری شده‌اند.
عموماً واکنش‌های بد به فاصله یک روز پس از مصرف آن محصولات ملاحظه می‌شود. اداره غذا و دارو گزارش کرده که چنین روی برچسب محصولاتی که اسید سالیسیلیک و بنزوییل پروکساید دارند باید درباره احتمال واکنش‌های آلرژیک و یا سوزش پوست هشدار داده شود. اما هیچ هشداری مبنی بر جدی بودن چنین واکنش‌هایی ندارند. وانگهی فرد باید بداند اگر این واکنش‌ها رخ داد باید چکار کند.
بنابراین پیش از خریدن محصولاتی که این دو عنصر خطرناک را دارند باید به دقت فکر کنید. اگرچه موارد واکنش‌های آلرژیک جدی، نادر است، اما وجود دارد. بنابراین اگر کسی معمولاً هدف آلرژی است برای حفظ ایمنی باید از این محصولات دوری کند.
(منبع: wmnlife)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ