تزریق‌ پلاسمای غنی پلاکت برای جوان‌سازی صورت (توضیح دکتر رزیتا مرادیان)

اخبار پزشکی و سلامت - در دنیای پزشکی طی سال‌های اخیر جار و جنجال زیادی به خاطر پلاسمای غنی پلاکت به راه افتاده است. این دارو در حوزه‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شود، از جمله در جراحی استخوان با هدف از بین بردن التهاب. اخیرا تزریق‌های پلاسما توسط پزشکان متعددی برای افزایش میزان جوان‌سازی صورت انجام شده است.

دکتر رزیتا مرادیان متخصص پوست، مو و زیبایی

 

در دنیای پزشکی طی سال‌های اخیر جار و جنجال زیادی به خاطر پلاسمای غنی پلاکت به راه افتاده است. این دارو در حوزه‌های مختلف پزشکی استفاده می‌شود، از جمله در جراحی استخوان با هدف از بین بردن التهاب. اخیرا تزریق‌های پلاسما توسط پزشکان متعددی برای افزایش میزان جوان‌سازی صورت انجام شده است.
در این روش پلاسما را از خون بیمار بعد از چرخش در سانتریفیوژ به دست می‌آورند. در واقع سانتریفیوژ، اجزای اصلی خون را از هم جدا می‌کند، سلول‌های ضخیم قرمز خونی در کف لوله‌ی آزمایش در حین گردش‌های سریع جمع می‌شوند، و یک مایع طلایی شفاف در بالای آن به جا می‌ماند. این همان پلاسما است. پلاسما شامل عوامل رشد متعدد، سلول‌های مغزی و سایر مولفه‌هایی است که برای بدن نقش حیاتی دارند. به همین خاطر‌، پلاسما را به نقاط مختلفی از صورت در یک بازه‌ی کوتاه زمانی تزریق می‌کنیم، و با این کار پلاسما فعال می‌شود. اگر کسی که این کار را انجام می‌دهد دیدِ زیبایی‌شناسی خوبی داشته و به اندازه ماهر باشد، تزریق پلاسما می‌تواند به ایجاد ظاهر زیبا بینجامد، درست به مانند نتایج حاصل از تزریق پُرکننده‌ها. با این حال، پلاسما یک پُرکننده نیست که بتواند شکل جدید صورت را تا یکی دو روز بیشتر نگه دارد. در واقع پلاسما بلافاصله توسط بدن بازجذب می‌شود. با این وجود، یک مزیت عمده دارد: پلاسما باعث تحریک رشد کلاژن بیمار و میزان سلامت کلی پوست او می‌شود. در واقع این مزیت‌ها را چندین ماه بعد از نخستین تزریق می‌توان دید. بسیاری از بیماران از این نتایج بسیار خوشحال می‌شوند. درصد وقوع مشکل در این روش بسیار کم بوده و تأثیرات قابل ملاحظه‌ی آن را در طولانی‌مدت می‌توان دید.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های ‌‌ Advance Cosmetic و Associates In Plastic و کتاب‌Plastic Surgery Secrets Plus  ‌نوشته جفری واینز وایگ استفاده شده است.
دکتر رزیتا مرادیان متخصص پوست، مو و زیبایی عضو انجمن علمی پزشکان لیزر ایران است که دامنه گسترده‌ای از خدمات مربط به پوست نظیر لیزر، جوانسازی پوست و رفع موهای زائد، پیوند موی سر و ابرو، رفع تیرگی‌های دور چشم و لک‌های پوستی ‌را ارئه می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ