بیوگرافی علیرضا جهانبخش

پانته آ توتونپیان
علیرضا جهانبخش،فوتبالیست مرداد ماهی،متولد سال 1372 در گیلان است.

بیوگرافی علیرضا جهانبخش:

علیرضا جهانبخش جیرنده (متولد ۲۰ مرداد ۱۳۷۲، گیلان) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او هم‌اکنون در تیم فوتبال ای‌زد آلکمار و تیم ملی فوتبال ایران در پست مهاجم و هافبک راست بازی می‌کند.جهانبخش اصالتاً از تات‌های رودبار گیلان است و در گیلان به دنیا آمده است ولی پس از مهاجرت به قزوین در آنجا زندگی خود را ادامه داد.

افتخارات علیرضا جهانبخش:

جهانبخش در فصل ۲۰۱۳–۲۰۱۴ به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد. در سال ۲۰۱۵، او به عنوان برترین بازیکن دسته  اول لیگ هلند در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ برگزیده شد.

علیرضا جهانبخش اولین بازی ملی خود را مقابل تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ انجام داد و اولین گل ملی خود را در برابر تایلند در سال ۹۲ به ثمر رساند. جهانبخش توسط کارلوس کی روش به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ دعوت شد.
همچنین علیرضاجهانبخش در مقدماتی جام جهانی۲۰۱۸ پس ار رضا قوچان نژاد موفق به گلزنی در برابر تیم ملی شد.
اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس کرمان به عنوان یکی از جوان‌ترین بازیکنان داماش تاکنون انجام داد.
سال ۱۳۹۲، جهانبخش برای پوشیدن لباس ان.ئی. سی در لیگ فوتبال هلند با این باشگاه مذاکره کرد و بعد از تست پزشکی و اخذ ویزا و مجوز کار با قراردادی سه ساله به طور رسمی به این باشگاه پیوست و اولین بازی خود را در برابر تیم RKC Waalwijk  انجام داد.
او در سال ۲۰۱۵ با قراردادی پنج ساله به ای‌زد آلکمار پیوست .او در هفته‌های بیست و یکم و بیست و دوم در تیم منتخب لیگ هلند قرار گرفت. همچنین در هفته بیست و سوم در مقابل هراکلس با یک گل و یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی نایمخن فصل گذشته در این تیم هلندی درخشش خیره کننده‌ای داشت و توانست به عنوان بهترین بازیکن لیگ یک هلند انتخاب شود.
باشگاه نوریچ که مدتهاست به دنبال یک مهاجم گلزن است، به شدت عملکرد علیرضا جهانبخش را زیر نظر گرفته است و بنا به نوشته روزنامه گاردین حاضر است ۷ میلیون یورو ( ۲۸ میلیارد تومان) به این بازیکن پیشنهاد بدهد. جهانبخش با این پیشنهاد به گران قیمت ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ