تحریم های جدید آمریکا

پانته آ توتونپیان
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد.تحریم های جدید علیه ایران به بهانه ی آزمایش موشک ماهواره بر سیمرغ انجام شد است.

لیست تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران:

در تازه ترین لیستی که در مورد اعلام تحریم ها علیه ایران منتشر شده است،فعالیت شش شرکت فعال در زمینه ی فعالیت های موشکی ایران،توسط آمریکا تحریم شده اند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که تمامی اموال و دارایی‌های این 6 نهاد در قلمرو حاکمیتی آمریکا مسدود شده و افراد آمریکایی از تعامل با آنها منع شدند.

 اسامی شرکت‌های فعال در برنامه موشکی ذکر شده در این لیست تحریمی جدید به شرح ذیل است:

لیست شرکت های تحریم شده توسط آمریکا:

صنایع شهید کریمی 
صنایع شهید رستگار
صنایع شهید چراغی
صنایع شهید ورامینی
صنایع شهید کلهر
صنایع امیرالمؤمنین (ع)

همچنین، علاوه بر اسامی ای که در این لیست درج شده است،تمامی موسسان مالی خارجی که به هر نحوی اقدام به تسهیل تراکنش های مالی این شرکت ها کنند و یا در جهت فراهم کردن منابع به این موسسات کمک کنند،در خطر تحریم قرار گرفته و ممکن است دسترسی آنها به سیستم مالی آمریکا قطع شده یا اموال و دارایی‌هایشان در قلمرو حاکمیتی آمریکا مسدود شود.

این تحریم های جدید در حالی وضع شده اند که طرح جامع تحریم های جدید  توسط کنگره ی آمریکا به تصویب رسیده است و فقط منتظر امضای تایید دونالد ترامپ است.

طرح جدید تحریم های جدید علیه ایران یکی از بی سابقه ترین تحریم ها علیه ایران است.تحریم های جدید علیه ایران بعد از توافق برجام یکی از بی سابقه ترین تحریم هاست که با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

 این طرح، تحریم‌های جدیدی علیه تسلیحات متعارف، سپاه، نیروی قدس، حقوق بشر و صنعت موشکی وضع کرده؛ قرار دادن نهادهای نظامی در لیست تحریم، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حق برابری حاکمیت هاست که ایران میتواند علیه این موضوع به دادگاههای بین المللی شکایت کند.

واکنش ها تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران:

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: چنانچه در برجام طرف مقابل اقدامی کند که کمیسیون نظارت بر برجام که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است، تشخیص دهد آن اقدام خلاف برجام است، جمهوری اسلامی ایران حتما عکس العمل تندی نشان می‌دهد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: با این وضعیت و با خصومتهای دولت آمریکا علیه ایران مطمئناً اعتماد غالب مردم نسبت به اجرایی شدن برجام از بین خواهد رفت و همین امر موجب خواهد شد تا شوک بزرگی به بازارهای مختلف ایران علی‌الخصوص بازار ارز وارد شود.

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط کنگره آمریکا علیه ایران اظهار داشت: این یک اشتباه راهبردی بزرگ در کنگره و دولت آمریکا است.
وی افزود: این اقدامی علیه ملت ایران و اعتقادات ایرانیان است؛ آمریکایی‌ها سعی می‌کنند ملت را به زانو درآوردند منتهی ملت ما از ابتدای انقلاب با این تحریم‌ها مواجه بوده و به اصطلاح “ضد ضربه” شده است و آموخته که چگونه با این تحریم‌ها مقابله کند.

عراقچی پس از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس :
درباره ضرورت مقابله کامل و قاطع با تحریم های جدید و خصمانه آمریکا در کشور اتفاق نظر وجود دارد
با طرح کمیسیون درباره مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا موافقیم.
در کمیسیون مشترک ایران و 1+5 همه موارد نقض برجام را گزارش کردیم.
چند نامه توسط وزیر خارجه به خانم موگرینی ارسال شده و خواسته شده به کشورهای عضو برجام ارسال شود.
نقض برجام صورت گرفته اما هنوز تا نقض فاحش برجام و نقض اساسی آن فاصله داریم.
موارد را به هیئت نظارت بر برجام گزارش می کنیم و تصمیم گیری خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ