ترامپ قانون داکا را لغو کرد

pegiu
لغو قانون داکا که مهاجران غیرقانونی را در معرض اخراج قرار می دهد توسط ترامپ صورت گرفت

لغو قانون داکا اضطرابی جدید در دل مهاجران غیرقانونی ایجاد کرد.رییس جمهور آمریکا ترامپ که همیشه با تیترهای خبری غیر معمول حوزه خبری را در بر می گیرد با لغو این قانون باردیگر سرتیتر خبر ها شد.در این قانون حدود 800 هزار مهاجر غیرقانونی را در معرض اخراج از کشور قرار داد.
قانون داکا که در سال 2012 از سوی باراک اوباما به اجرا درآمده بود به آن دسته از مهاجرانی که در سنین کودکی به صورت غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند اجازه می‌داد تا زمان احراز شرایط دریافت تابعیت در کشور باقی بمانند.
رامپ در فرمان لغو قانون داکا به کنگره 6 ماه فرصت داده است درمورد سرنوشت آنها تصمیم‌گیری کند.

بر اساس  قانون داکا، فرزندان مهاجران غیرقانونی که از کودکی به آمریکا رفته و در این کشور بزرگ شده اند، می توانند مجوز کار بگیرند. این قانون مانع از اخراج هشتصد هزار نفر شده است.
«اورین هچ/ Orrin Hatch» یکی دیگر از اعضا جمهوری خواه کنگره نیز هشدار داده بود که ابطال داکا کار نظام مهاجرتی آمریکا را پیچیده تر خواهد کرد.
وی گفت: من هم مثل رئیس جمهوری مدت هاست که از اجرای قوانین سفت و سخت مهاجرتی حمایت می کنم. اما به یک راه حل دائمی و عملی برای افرادی نیاز داریم که از کودکی به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند اما خودشان در آن نقشی نداشته اند، با این حال، برای خودشان زندگی ساخته اند. چنین راه حلی باید در کنگره حاصل شود.
در همین حال، مدیران عامل شرکت های بزرگی مانند آمازون، اپل و فیسبوک روز جمعه از ترامپ خواستند تا قانون داکا را حفظ کند.

این مدیران در نامه خود گفتند که اخراج احتمالی فرزندان مهاجران غیرقانونی باعث خواهد شد تا «جوانان سختکوش توان کار قانونی در این کشور را از دست بدهند. لذا هر یک از آنها در معرض اخراج از کشور قرار می گیرد. اقتصاد ما 460.3 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.
ترامپ در اوج مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016 به مخالفت علنی با مهاجران برخاسته است.
ترامپ از ماه ژانویه نیز که به کاخ سفید رفت، اخراج مهاجران را شدت بخشیده است.
ترامپ با صدور فرمانی اجرایی صدور روادید برای کسانی که قصد سفر از 6 کشور خاورمیانه و آفریقا به آمریکا را دارند، محدود کرده است.
وی همچنین در تلاش است دیواری در مرز مکزیک برای مهار جریان ورود مهاجران به آمریکا احداث کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ