بهترین خمیردندان سفیدکننده آلفادنت

سمانه حسنی
    آیا سفید کردن دندان ها تنها با استفاده از خمیردندان های سفیدکننده ممکن است؟ آیا این خمیر دندان ها دقیقاً به همان اندازه که در تبلیغات گفته می شود، موثر هستند؟ بهترین خمیر دندان های سفید کننده دارای چه عملکردی هستند؟ اگر از هر یک از اطرافیان خود بپرسید که آیا می خواهند […]
    آیا سفید کردن دندان ها تنها با استفاده از خمیردندان های سفیدکننده ممکن است؟ آیا این خمیر دندان ها دقیقاً به همان اندازه که در تبلیغات گفته می شود، موثر هستند؟ بهترین خمیر دندان های سفید کننده دارای چه عملکردی هستند؟ اگر از هر یک از اطرافیان خود بپرسید که آیا می خواهند دندان هایشان سفیدتر باشد، اکثریت قریب به اتفاق آن ها پاسخ مثبت می دهند. اما اگر دوباره از آن ها بپرسید که بهترین خمیر دندان سفیدکننده دندان کدام است، قطعاً جواب های متفاوتی خواهید گرفت. اگرچه که رنگ دندان ها تا حد زیادی به عامل وراثت بستگی دارد، اما داشتن یک روتین مراقبتی صحیح از دندان ها و همچنین استفاده از محصولات باکیفیت نیز در سالم و سفید نگه داشتن آن ها موثر است. ما در ادامه سعی می کنیم تا با نگاهی دقیق تر به مکانیسم عملکرد خمیر دندان های سفید کننده، ببینیم که این محصولات باید چه ویژگی هایی داشته باشند

آیا خمیردندان واقعاً در سفید کردن موثر است؟

به نظر می رسد که پاسخ این سوال "بله" باشد. خمیردندان سفیدکننده با از بین بردن لکه های سطحی مانند لکه های ناشی از نوشیدن قهوه یا سیگار کشیدن، دندان ها را کمی سفید می کند. با این حال، سفید کردن خمیردندان نمی تواند رنگ طبیعی دندان های شما را تغییر دهد یا لکه های عمیق تر روی سطح دندان را روشن کند. وجود ماده شیمیایی کووارین آبی در برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده، باعث می‌شود دندان‌ها کمی روشن‌تر به نظر برسند. این ماده به سطح دندان چسبیده و به نوعی، خطای دید ایجاد می‌کند.

ترکیبات خمیردندان سفیدکننده

اگرچه همه خمیردندان‌های سفیدکننده  که در برندهای مختلف تولید می‌شوند، ترکیبات ثابتی ندارند، اما برخی از این مواد اولیه در آن ها مشترک است. بیشتر این محصولات حاوی برخی ترکیبات ساینده، مواد با منشاء شیمیایی و ترکیبات اپتیکال هستند. ترکیبات ساینده، برای سایش لایه های بالایی و سطحی دندان ها و جلا دادن به آن مفید و همچنین حضور مواد شیمیایی نیز برای شکستن پیوند لکه ها ضروری است. متاسفانه بیشتر این ترکیبات نام برده شده، نه تنها در درازمدت برای دندان‌ها مضر هستند، بلکه حتی ممکن است برای سلامت عمومی بدن نیز آسیب رسان باشند. به هر حال، این مضرات اجتناب ناپذیر بوده و اگر یک خمیردندان سفیدکننده می‌خواهید، لازم است ترکیبات و آسیب‌های آن را بشناسید. برخی از این مواد مورد استفاده در خمیردندان‌های سفیدکننده را در ادامه می بینیم.
  • ترکیبات ساینده
برخی از مواد ساینده خمیردندان‌ها عبارت است از؛ سدیم بیکربنات، آلومینا، دی کلسیم فسفات دهیدراته، سیلیکای هیدراته، پرلیت، کلسیم پیروفسفات و کلسیم کربنات.
  • ترکیبات شیمیایی
بعضی از مواد شیمیایی که به طور عمده در خمیردندان‌های سفیدکننده وجود دارد، عبارت است از؛ پاپایین، سدیم تری پلی فسفات، سدیم سیترات، هیدروژن پراکسید، سدیم هگزامتافسفات، سدیم پیروفسفات و کلسیم پراکسید.

عملکرد خمیردندان سفید کننده

آیا می دانستید که 50 درصد مردم هنگام ملاقات با یک شخص جدید، به لبخند او نگاه می کنند؟ با توجه به این مسئله، داشتن دندان های سفید و سالم تا حد زیادی به بالا بردن اعتماد به نفس ملاقات های مهم شما کمک می کند. استفاده از خمیر دندان های سفید کننده، یکی از راه های ساده برای سفید کردن دندان های شماست. اما برای یافتن بهترین خمیر دندان سفید کننده در بازار، معیارهایی را که در آن باید وجود داشته باشد، در نظر بگیرید. موارد زیر، ویژگی هایی هستند که در یک خمیر دندان سفید کننده باید به آن توجه کنید.

1. حذف لکه

حذف لکه با استفاده از عوامل فیزیکی و شیمیایی مانند لکه برهای مکانیکی (به عنوان مثال، سیلیس) و لکه برهای شیمیایی (به عنوان مثال، سدیم هگزامتافسفات)، دندان‌ها را سفید می‌کند. این ویژگی‌ها در خمیردندان، به از بین بردن لکه‌های روی سطح مینای دندان کمک کرده و سطح تمیزتر و سفیدتری را نمایان می‌کند. خمیردندان‌های سفیدکننده موثر حاوی ذرات سیلیس خاصی هستند که مینای دندان را به صورت ملایم، صاف و صیقلی می کنند

2. پیشگیری از ایجاد لکه

پیشگیری از لکه‌های ناخوشایند روی دندان‌ها، به کمک ترکیبات فسفات مانند پیروفسفات و پلی فسفات (سدیم هگزامتافسفات) موجود در خمیردندان های سفیدکننده، امکان پذیراست.

انتخاب خمیردندان سفیدکننده شما

بهترین خمیردندان‌های سفیدکننده، علاوه بر این که به زیباتر شدن لبخند شما کمک می‌کند، بلکه مزایای بیشتری هم برای بهبود سلامت دهان و دندان شما ارائه می دهد. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین خمیر دندان برای خود، باید علاوه بر خاصیت سفید کنندگی به دنبال ویژگی های دیگری هم باشید. برخی از ویژگی های یک خمیردندان های سفید کننده که به جلوگیری از مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان کمک می کند، عبارت است از؛ خاصیت آنتی باکتریال: فلوراید که یکی از شناخته شده ترین ترکیبات موجود در خمیردندان ها است به صورت غیر مستقیم به مبارزه با باکترها عمل می کند،به این صورت که با چسبیدن به هیدروکسی آپاتیت دندان و تشکیل فلوروآپاتیت، یک لایه محافظ را روی دندان تشکیل می دهد که از آن در برابر عوامل اسیدی تولید شده توسط باکتری های دهان، محافظت می کند. آلفاپاینن نیز یک آنتی باکتریال طبیعی است که در خمیردندان های طبیعی وجود دارد. برندهایی از جمله آلفادنت، این ماده طبیعی را جایگیزین انواع آنتی باکتریال های شیمیایی می کنند. کنترل تارتار: خمیردندان های کنترل کننده تارتار ممکن است حاوی پیروفسفات باشند که به جلوگیری از تشکیل تارتار روی دندان ها کمک می کند. فرمولاسیون پیشرفته خمیر دندان های حاوی هگزامتافسفات سدیم نیز به جلوگیری از تشکیل جرم و لکه در بالای خط لثه کمک می کند. خاصیت ضد حساسیت: اگر حساسیت دندان را تجربه می کنید، باید بهترین خمیر دندان سفید کننده با خاصیت کاهش علائم حساسیت را انتخاب کنید. خمیردندان های سفیدکننده با سایندگی خیلی ملایم، از بهترین انواع خمیردندان ها برای افرادیست که دارای حساسیت دندانی می باشند.

خمیردندان سفید کننده آلفادنت

با نگاهی به مطالب فوق، حالا حتماً می دانید که در زمان خرید بهترین خمیر دندان سفید کننده خود، باید به چه نکاتی توجه کنید. همچنین با آشنایی با نحوه عملکرد خمیر دندان های سفید کننده، می دانیم که این محصولات در واقع قادر به تغییر رنگ طبیعی دندان ها نیستند و تنها می توانند جرم و لکه های سطحی را از بین ببرند. وجود برخی ترکیبات از قبیل مواد آنتی باکتریال طبیعی، کنترل کننده های تارتار و ... در یک خمیر دندان با خاصیت سفیدکنندگی، بسیار عالی است. اما برنده این رقابت، محصولاتی هستند که فاقد مواد شیمیایی بوده و ترکیبی کاملاً طبیعی داشته باشند. خمیر دندان سفید کننده آلفادنت، دقیقاً با چنین ویژگی تولید شده است. شرکت آلفادنت، یک برند ایرانی موفق است، که در زمینه تولید انواع خمیردندان‌‎های طبیعی فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات آلفادنت در واقع دارای نگهدارنده ها، آنتی باکتریال ها و حتی طعم دهنده های طبیعی هستند و بدون کمترین آسیبی به دندان‌های شما، آن ها را سفید و درخشان می کنند. در خمیردندان طبیعی سفیدکننده آلفادنت نیز مانند دیگر خمیردندان‌های این شرکت، از اسانس صمغ طبیعی درخت بنه یا همان ماده آلفاپاینن استفاده شده که بو و مزه مطلوبی به آن ها می دهد. اگر یک خمیردندان سفیدکننده طبیعی می خواهید که بتواند بدون استفاده از مواد شیمیایی، لکه های قهوه ای و زردی دندان های شما را از بین ببرد،خمیردندان آلفادنت یک انتخاب بی نظیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این محصول و همچنین خرید آن، می توانید به وب سایت آلفادنت به آدرس alphadentcare.ir مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ