درمان های خانگی برای کاهش پف چشم

حسام آرین
تولید اشک به عنوان یک روند عملی به آرامش، راحتی و مرطوب نگه داشتن چشم کمک می کند، همچنین گرد و غبار و آلودگی را شستشو می دهد. اشک انواع مختلفی از جمله اشک احساسی دارد که منجر به پف چشم می شود. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله به درمان های خانگی برای کاهش پف چشم ناشی از گریه پرداخته می شود.

تولید اشک به عنوان یک روند عملی به آرامش، راحتی و مرطوب نگه داشتن چشم کمک می کند، همچنین گرد و غبار و آلودگی را شستشو می دهد. اشک انواع مختلفی از جمله اشک احساسی دارد که منجر به پف چشم می شود.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله به درمان های خانگی برای کاهش پف چشم ناشی از گریه پرداخته می شود.

درمان های خانگی برای کاهش پف چشم

فردی احتمال دارد با برخی از روش های درمانی خانگی زیر بتواند از پف چشم خود بکاهد.

استفاده از کمپرس سرد

هر نوع سرماخوردگی به التهاب و تورم منجر می شود زیرا جریان خون را کاهش می دهد، بنابراین کمپرس سرد، کیسه یخ، کیسه سبزیجات یا حتی قاشق های یخچالی یا یخ زده ممکن است کارساز باشد.

استفاده از خیار

استفاده از برش های خیار روی چشم به عنوان درمان پف می تواند کارساز باشد. خیار به دلیل محتوای زیاد آب پوست را هیدراته کرده و تورم را کاهش می دهد و به روشی مشابه کمپرس سرد کار می کند، همچنین خیار فعالیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به دلیل ویتامین K موجود در آن به کاهش تیرگی چشم نیز کمک می کند.

استفاده از چای کیسه ای

مواد اصلی در این روش درمانی طبیعی کافئین و تانن است. تانن به عنوان قابض عمل می کند یعنی بافت بدن را منقبض می کند. کافئین نیز به سد پوست نفوذ می کند، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و گردش خون در پوست را افزایش می دهد.

به باور برخی از افراد چای سبز، چای سیاه و چای کیسه ای بابونه موثرتر هستند به خصوص بابونه که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. برای استفاده از این روش درمانی کافی است چای را در آب گرم خیس کنید سپس کیسه چای را برای خنک شدن مدتی در یخچال بگذارید. چند دقیقه یک چای کیسه ای را روی هر چشم قرار دهید.

فندق افسونگر را امتحان کنید

به عنوان یک منبع قابض و آنتی اکسیدان طبیعی فندق افسونگر اثر سفت کننده ای روی پوست دارد. به راحتی پنبه را در فندق افسونگر سرد خیس کنید و مقدار اضافی آن را گرفته و چند بار در روز به مدت 5 تا10 دقیقه روی ناحیه قرار دهید. مراقب باشید فندق افسونگر داخل چشم ریخته نشود.

بیشتر بخوانید:آیا مصرف میوه های خام موجب عفونت قارچ سیاه می شود؟

از غلتک ماساژ چشم استفاده کنید

گزینه های مختلف غلتک ماساژ چشم در بازار وجود دارد که به کاهش پف، تیرگی چشم و روند پیری کمک می کند. غلتک ها به طور کلی از فلز ساخته شده اند و می توانند از طریق یک گلوله غلتکی ژل های خنک کننده چشم استفاده کنند. دستگاه ناحیه را خنک کرده و مینی ماساژ را در ناحیه زیر چشم ارائه می دهد که به تقویت گردش خون کمک می کند.

از کرم صورت و چشم استفاده کنید

بسیاری از کرم های صورت و چشم به مبارزه با پف، خنک شدن ناحیه چشم و انقباض رگ های خونی کمک می کنند. کرم ها حاوی موادی مانند:
رتینول
ویتامین C
فنیل افرین
هیالورونیک اسید
به دنبال محصولات ارگانیک باشید که روی حیوانات آزمایش نشده باشند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد یک کرم موضعی چشم حاوی کربوهیدرات های پیچیده و عصاره های طبیعی باعث بهبود پف دور چشم می شود.

ماساژ را امتحان کنید

منابع حکایتی نشان می دهند یک خود درمانی ساده با استفاده از انگشتان برای ماساژ آرام ناحیه چشم موثر است. افراد می توانند انگشتان خود را زیر آب سرد بگیرند سپس انگشت اشاره را روی پل بینی (زیر ابرو) قرار دهند و در امتداد ناحیه زیر چشم ماساژ دهند. به آرامی روی پوست ضربه بزنید و از انگشتان میانی برای گردش خون استفاده کنید.

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و هیدراته ماندن باعث کاهش پف چشم می شود. به عنوان مثال، افراد می توانند موارد زیر را امتحان کنند:
آبرسانی: سعی کنید روزانه حدود هشت تا 10 لیوان آب بنوشید. غذاهای غنی از آب مانند خیار و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر را بخورید.
رعایت اعتدال: از مصرف بیش از حد نوشیدنی های حاوی الکل، کافئین یا انرژی زا خودداری کنید. آنها به عنوان ادرار آور عمل می کنند و از کمبود آب بدن خبر می دهند.
کاهش مصرف نمک: مصرف نمک موجود در غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. مصرف سدیم اضافی باعث احتباس مایعات و منجر به پف چشم می شود.
برگ جعفری: برخی منابع خوردن جعفری برای دفع سموم کلیه ها را پیشنهاد می کنند.
چای گیاهی: اگرچه قرار دادن چای های کیسه ای روی چشم ورم آن را تسکین می دهد، اما نوشیدن چای گیاهی نیز فواید زیادی برای پوست دارد.

بیشتر بخوانید:اختلال حس آمیزی یا لمس آینه چیست؟

خلاصه

بسیاری از روش های درمانی خانگی برای کاهش پف چشم بعد از گریه وجود دارد، اما یافتن روش مناسب می تواند شامل آزمون و خطا باشد. اگر پف چشم برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ارزش دارد برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. انجام برنامه های منظم مراقبت از پوست و داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین مراحل مراقبت های عمومی از چشم محسوب می شود.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ